محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ اسفند

آسیب‌پذیری‌های امنیتی تکنولوژی‌های شبکه‌ی سلولار چیزی مربوط به گذشته نیستند. محققان به تازگی متوجه‌ی شکاف‌هایی در پروتکل‌های LTE شده‌اند که به مخربین اجازه می‌دهد ده حمله‌ی جدی شامل جاسوسی از تلفن‌ها و پیام‌ها، ردیابی موقعیت‌ها و حتی هشدارهای اضطراری جعلی را انجام دهند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳ اسفند

در پی انتشار وسیع ادعایی در یک فایل تصویری در خصوص سوء استفاده‌ی اپلیکیشن پیام‌رسان «بله» از اطلاعات کاربران که صرفاً با استناد به مجوزهای دسترسی اپلیکیشن اندرویدی صورت گرفته است، به اطلاع می‌رساند این‌گونه اظهار نظر نسبت به امنیت اپلیکیشن‌ها فاقد هر گونه اعتبار است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند

در جولای گذشته، مدیر مهندسی اسنپ به این شرکت نسبت به تهدید امنیتی هشدار داد. حالا، یک مقام دولتی بریتانیا به اسنپ اطلاعاتی درباره‌ی یک حمله‌ی تازه به کاربران آن داد: لیست عمومی در دسترسی که در وب‌سایت فیشینگی با عنوان klkviral.org گنجانده شده، اطلاعات حساب کاربری 55851 کاربر اسنپ‌چت همراه با رمز ورود و نام کاربری‌شان را قرار داده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱ اسفند

به گزارش مهر، با استفاده‌ی روز افزون از تلفن‌های هوشمند و متصل شدن عموم افراد جامعه به اینترنت، هر روز شاهد حضور تعداد زیادی از بدافزارها، تحت عناوین مختلف هستیم. متاسفانه به دلیل آگاهی کم افراد نسبت به موارد امنیتی، قربانیان این بدافزارها تعداد قابل ملاحظه‌ای هستند. یکی از نمونه‌های این بدافزارها برنامه‌ای به نام سرویس تماس صوتی و تصویری تلگرام بود که اخیرا نسخه‌ای از آن شناسایی شد و مرکز ماهر دسترسی به آن را محدود کرد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

امروزه گوشی‌های هوشمند علی‌رغم پیچیدگی‌ها و بعضاً قیمت‌های بالایی که دارند تنها بستری برای پردازش اپلیکیشن‌های مختلفی هستند که بر روی آن‌ها نصب می‌شود. این مسئله اهمیت توجه به امنیت برنامه‌هایی که نصب می‌کنیم را مشخص می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

رئيس پليس فتا استان خراسان رضوى در پى وقوع چندين فقره کلاه‌برداری مشابه، به دارندگان گوشى‌هاى آيفون هشدار داد تا نسبت به محافظت از رمز و نام كاربرى اپل‌آى‌دى (Apple ID) خود دقت ويژه داشته باشند.
سرهنگ جواد جهانشيرى در تشريح اين خبر گفت: در پى چندين فقره سرقت گوشى تلفن همراه آيفون،‌ تعدادى از شهروندان به پليس فتا استان مراجعه و عنوان داشتند پس از سرقت گوشى آيفون، پيامك مشكوكى را دريافت كرده و به دنبال آن اپل‌ آى‌دى آن‌ها نيز به سرقت رفته است، لذا با توجه به اهميت موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

رزرو بلیت برای مسافرت‌های نوروزی، خرید تورهای مسافرتی و رزرو هتل چند سالی است که دستمایه‌ی فیشرها و کلاه‌برداران سایبری شده است تا از این طریق اهداف مجرمانه‌ی خود را عملی نمایند. اهدافی که نه‌ تنها پول شهروندان را به غارت می‌برند بلکه گاهی اوقات آن‌ها را در پایانه‌ها و فرودگاه‌ها یا ایستگاه‌های قطار سرگردان کرده و تمام تعطیلات نوروزی شهروندان را خراب می‌کند.
رئیس اداره‌ی پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: در ایام نوروز به علت افزایش مسافرت‌های نوروزی، تهیه‌ی بلیت، رزرو تورهای نوروزی یا هتل از مهم‌ترین مشغله‌های فکری هم‌وطنان هست و گاهی اوقات مسافران مجبور هستند با مبالغی بالاتر از نرخ معمول اقدام به تهیه پیش‌نیازهای مسافرت نمایند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن

یک ماه پس از اینکه محققان یک جفت مسئله‌ی امنیتی جدی را برای برخی از پردازنده‌های مدرن پیدا کردند، اینتل همچنان در حال تلاش برای به‌روزرسانی‌هایی است که این حفره‌های امنیتی را بر طرف کنند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند