محبوب ترین ها
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

متخصصان لابراتوار حفاظتی کسپرسکی، در مورد آغاز حملات هکری به گجت های هوشمند به کاربران هشدار داده‌اند. از نظر این کارشناسان، اهداف حملات، مودم‌ها و روترهای کاربران می‌باشد. مودم‌ها و روترها می‌توانند دسترسی هکرها را به شبکه ی اطلاعات باز کنند و همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهند تا آدرس اتصال اینترنت به مودم را دوباره تنظیم کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

Intel روز پنج‌شنبه گفت که وصله‌های امنیتی اعلام شده‌ی اخیر برای نقص‌های ایجاد شده در تراشه‌های آن در کامپیوترهایی که از پردازنده‌های Broadwell و Haswell قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، مشکل راه‌اندازی مجدد سیستم‌ها را به دنبال دارد و اینکه Intel ممکن است برای تعمیر این وصله‌های مشکل‌دار نیاز به انتشار به‌روزرسانی‌هایی داشته باشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ دي

پاسخ‌های اولیه‌ی AMD به نقص‌های Spectre و Meltdown نشان می‌داد که پردازنده‌های این شرکت به دور از آسیب‌پذیری Spectre است. اما آن طور که به تازگی معلوم شده، خطر ریسک نزدیک به صفر به معنای تاثیر صفر نیست.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي

کاربران متوجه شده‌اند امکان تغییر تنظیمات Mac App Store در macOS High Sierra با استفاده از هر رمز عبوری وجود دارد. کاربر نیاز به لاگین شدن به عنوان مدیر دارد، و در این حالت فرض می‌شود تنظیمات باز می‌شوند، اما اگر تنظیمات قفل شوند و فرد نیاز به دسترسی مجدد داشته باشد، اجازه‌ی استفاده از هر رمز عبوری را که مایل باشد، دارد. هر چند بقیه‌ی بخش‌ها همچنان نیاز به رمز عبور صحیح دارند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ دي

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: با توجه به محدودیت‌های دسترسی به برخی از شبکه‌های اجتماعی طی چند روز گذشته افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به انتشار بدافزارهایی در قالب فیلتر‌شکن نموده اند.
سرهنگ فیروز سرخوش در تشریح این خبر گفت: به دلایلی سرویس برخی از شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد در کشور بنا به تدابیر صورت گرفته به‌ صورت موقت از دسترس خارج‌ شده است و برای اینکه کاربران بتوانند از آن استفاده کنند به دنبال استفاده از پروکسی هستند؛ اما افراد باید هوشیار باشند و مراقب فایل‌های به‌ ظاهر فیلترشکن و لینک‌های به‌ اصطلاح پروکسی که این روزها در برخی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شوند باشند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۶ دي

یکی از جرایم سایبری بین‌المللی که طی سال‌های بسیار شایع شده است،‌ کلاهبرداری اینترنتی از طریق ایمیل‌‌های جعلی است که این نوع کلاهبرداری به "کلاهبرداری نیجریه‌ای" معروف شده و در این جرم، هکرها یا مجرمین سایبری، تاجران و صرافان و شرکت‌‌های صادرات و واردات را هدف قرار می‌دادند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۵ دي

در پست وبلاگی که سوم ژانویه منتشر شد، تیم امنیتی Google کارهایی را که برای مشتریان Google Cloud در برابر آسیب‌پذیری تراشه‌ای که به تازگی اعلام شد انجام داده‌اند، بیان کرد. آن‌ها همچنین خاطر نشان ساختند که تیم Project Zero این آسیب‌پذیری را در سال گذشته کشف کرده بود (اگر چه آن‌ها به زمان خاصی اشاره نکردند). همینطور Google گفت که این مشکل را به این سازنده‌ی تراشه هم اطلاع داده است، مشکلی که بر اثر فرایندی تحت عنوان "اجرای حدسی/پیش‌بینی" دستورات پردازنده پیش می‌آید.

ادامه مطلب