محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ آذر

باج‌افزار جدیدی با نام WannaSmile شناسایی شده که با متن پیامی به زبان فارسی، مشخصا کاربران ایرانی را مورد هدف قرار داده است.
WannaSmile شباهت زيادی در طراحی و عملكرد به باج‌افزار zCrypt داشته و اين روزها در فضای اينترنت در حال گسترش است. اين باج‌افزار براي سيستم‌عامل ويندوز طراحي شده و با قفل كردن و رمزنگاری فايل‌ها و اطلاعات، مبلغ۲۰ بيت‌كوين، حدود ۶۳۰ ميليون تومان باج براي تحويل كليد رمزگشايی اطلاعات، از قربانيان خود دريافت ميیكند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

Imgur، سایت محبوب اشتراک‌گذاری عکس، امروز فاش کرد که در سال 2014 از نقض اطلاعات آسیب دیده است، و مدعی شد که در 23 نوامبر از این اتفاق مطلع شده است. در پست وبلاگی Imgur اعلام کرد که هکرها آدرس‌های ایمیل و رمز عبور ۱/۷ میلیون حساب کاربری را به سرقت بردند که خوشبختانه این بخش کوچکی از 150 میلیون کاربر آن است. هیچ نوع اطلاعات شخصی دیگری شامل این سرقت نبوده است، این درحالی است که Imgur هرگز از افراد نخواسته است اسامی، آدرس‌ها، و یا شماره‌های موبایل حقیقی‌شان را ثبت کنند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

حداقل 145 میلیون آمریکایی تحت تأثیر نقض اخیر امنیتی در Equifax قرار گرفته اند که اطلاعات شخصی کاربران از جمله اسم‌ها، آدرس‌ها، تاریخ‌های تولد، شماره‌های امنیت اجتماعی و شماره ی مجوز گواهی نامه‌های راننده‌ها را در اختیار دزدان قرار داده است. این مشکل در برابر با مشکل مشابه در یاهو که بیش از 1 میلیارد حساب کاربری را سرقت کرد، اندک به شمار می‌آید. فرض بر این است، مشکلی که با آن مواجه ایم همانند یک آیس برگ غول پیکر باشد یعنی آنچه که به نظر می رسد در واقع تمام مشکل روبرو نیست زیرا گزارش های حاکی از سرقت اطلاعات کاربران از این طریق، هنوز ادامه دارد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

با توجه به تحقیقات محققان third-party بر روی فریمور (Firmware) پنهانی اینتل در تراشه‌هایی خاص، اینتل تصمیم گرفت که فریم‌ور خود را بررسی کند و روز دوشنبه تائید کرد که این شرکت هشت نقص جدی را شناسایی کرده است که میلیون‌ها کامپیوتر و سرور را تحت تاثیر قرار داده است. این معایب Management Engine، Trusted Execution Engine، و Server Platform Services را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

رئیس اداره ی پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا از بارگذاری صفحات و کانال‌های جعلی و با نام چهره‌های هنری و ورزشی در شبکه‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: برخی از کانال‌ها و صفحات راه اندازی شده در شبکه‌های اجتماعی، مربوط به چهره‌های هنری و ورزشی نیست بلکه با سوء استفاده از نام و تصویر این عزیزان درست شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

وقتی شما از تلفن خود می‌خواهید که اشتراک‌گذاری موقعیت شما را متوقف کند، انتظار دارید که این اتفاق بیافتد، اما متاسفانه این‌طور نیست. Quartz این مورد را تائید می‌کند که از اوایل سال 2017 تلفن‌های اندروید آدرس‌های کاربران را به نزدیک‌ترین برج‌های تلفن‌های همراه ارسال می‌کنند و سپس آن‌ها را به Google می‌فرستند، آن هم بدون توجه به تنظیمات به‌اشتراک‌گذاری موقعیت کاربر – حتی اگر کاربر این سرویس را فعال نکرده باشد و یا از هیچ نوع اپلیکیشنی استفاده نکند. به عبارتی Google یا هر مزاحمی می‌تواند موقعیت تقریبی کاربر را با استفاده از اطلاعات برج‌های متعدد داشته باشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

دارا خسروشاهی مدیر عامل Uber اعلام کرد که در اواخر سال 2016، هکرها به اطلاعات شخصی 57 میلیون راننده‌ی این شرکت دسترسی پیدا کردند. این اتفاق قبلا اعلام نشده بود. خسروشاهی در وبلاگ خود نوشت "دو نفر در خارج از شرکت به طور نامناسبی به اطلاعات کاربران ذخیره شده بر روی سرویس مبتنی بر سرویس رایانش ابری شخص ثالثی که ما استفاده می‌کنیم، دسترسی داشتند. این افراد قادر بودند تا به نام و اطلاعات مجوز حدود 600000 راننده در ایالات متحده و اطلاعات شخصی 57 میلیون کاربر Uber در سراسر جهان دسترسی داشته باشند، که شامل نام‌ها، آدرس‌های ایمیل و شماره‌های تلفن موبایل بود."

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

به تازگی و به گزارش کمپانی ESET، نرم افزار مخربی که به عنوان اپلیکیشنی مجاز در فروشگاه Google Play ارائه می شود، توسط متخصصین این شرکت شناسایی شده است. به گفته‌ی متخصصان، برنامه در طول نصب این اجازه را دریافت می کند که اطلاعات کاربر، به عنوان مثال شماره ی کارت بانکی آنان را سرقت کند.

ادامه مطلب