محبوب ترین ها
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ آبان

به تازگی لیستی از باج افزارهای روسی در اینترنت و شبکه های مجازی منتشر شده است. باج‌افزار اندرویدی جدیدی که گونه‌ای از باج‌افزار زئوس به حساب می‌آید درحال گسترش با سرعت بالایی در پیام‌رسان تلگرام و وب‌سایت‌ها است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ آبان

امروزه برای یک کاربر اینترنت مدرن، تهدیدهای گوناگونی وجود دارد: نامه های اسپم، نرم افزارهای مخرب و تروجان ها که اکثر آنتی ویروس ها با موفقیت در برابر آنها مقابله می کنند. به تازگی لیستی از قابل اعتماد ترین آنتی ویروس ها را برای Windows 10 ارائه شده است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ آبان

رئیس پلیس فتا کرمانشاه گفت: به تازگی بدافزار موبایلی به نام inetwork از سوی مجرمین ایجاد گردیده که با آلوده کردن تلفن‌های همراه هوشمند اقدام به ارسال گسترده ی پیام کوتاه برای مخاطبین قربانی می‌نماید.
سرهنگ ‌علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رسانی پليس فتا اظهار کرد: با بررسی‌ها و رصد کارشناسان پلیس فتا استان کرمانشاه، بدافزاری با نام inetwork شناسایی شده که به صورت پیام کوتاه خود را منتشر می‌نماید‌.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۸ آبان

شرکت امنیتی McAfee اعلام کرد دیگر اجازه نخواهد داد دولت‌های خارجی کد منبع تولیداتش را بررسی کنند، برخی کارشناسان امنیتی هشدار داده بودند که این کدها به عنوان اهرم حملات سایبری توسط دولت‌ها قابل استفاده هستند. رویترز در ماه ژوئن گزارش داد که McAfee در بین چندین شرکت تکنولوژی غربی قرار دارد که در سال‌های اخیر به درخواست‌های زیاد مسکو برای دسترسی به کد منبع رضایت داده بود، این دستورالعمل‌ها عملیات اساسی تجهیزات رایانه‌ای را کنترل می‌کنند. این بازبینی‌ها در تاسیسات ایمن که به "clean room" معروف هستند توسط شرکت‌های روسی که در آزمایش فناوری خبره هستند انجام می‌شود و مورد نیاز شرکت‌های دفاعی روسیه با هدف تعیین شده‌ی اطمینان از عدم وجود هیچ چیز قابل پنهان "backdoors" در نرم‌افزارهای ساخته شده‌ی خارج هستند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

به گزارش ایسنا، جاسوس‌افزاری که اخیراً در ایران مشاهده شده از آیکونی مشابه آیکون مورد استفاده برای نمایش فولدرها توسط ویندوز استفاده و با انتخاب نام e_dadsara کاربر را به باز کردن پوشه‌ای حاوی اطلاعات الکترونیکی دادسرا ترغیب می‌کند.

ادامه مطلب