محبوب ترین ها
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

یکی از مشکلاتی که امروزه کاربران فضای مجازی با آن روبرو هستند، هک کردن اطلاعات نرم افزار های موجود در تلفن همراه آن هاست. یکی از این نرم افزارها که می‌توان گفت معرف حضور تمامی مردم ایران است. نرم‌افزار پیام رسان تلگرام است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

بررسی های مرکز ماهر نشان می دهد که باج افزاری موسوم به TYRANT با الهام از یک باج افزار متن باز در فضای سایبری منتشر شده است که از صفحه ی باج خواهی به زبان فارسی استفاده می کند و طبیعتا برای هدف قرار دادن کاربران فارسی زبان طراحی شده است. این باج افزار در محیط سیستم عامل‌های ویندوزی عمل می کند. تا این لحظه تقریبا فقط نیمی از آنتی ویروس‌های معتبر، قادر به شناسایی این بدافزار هستند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

شرکت‌های فناوری پاسخ به سوء استفاده‌ی جدیدی از WiFi را آغاز کردند که با استفاده از پروتکل‌های رمزنگاری WPA و WPA2 بر روی تمامی شبکه‌های مدرن WiFi تاثیر می‌گذارد. این آسیب‌پذیری‌های امنیتی به مهاجمان اجازه می‌دهد تا از طرفی ترافیک WiFi بین دستگاه و نقاط دسترسی بی‌سیم را جابجا کنند و در برخی موارد حتی اطلاعات ترافیک WiFi را تغییر داده و بدافزارهایی را به داخل وب‌سایت‌ها تزریق می‌کند. محققان امنیتی ادعا کردند که دستگاه‌های فعال با macOS، Windows، iOS، Android و Linux تحت تاثیر این آسیب‌پذیری قرار دارند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در توئیتی، خبر حمله به برخی از سایت‌های ایرانی را تایید کرد. وی در این پست توئیتری نوشت: شب گذشته تعدادی از وب سایت‌های ایرانی، مورد حمله ی Deface قرار گرفتند. هر چند خوشبختانه شناسایی و دامنه‌ی آن کنترل شد، اما لزوم هوشیاری ما جدی است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

بسیاری از صاحبان OnePlus بیشتر از یک نگرانی ساده داشتند وقتی که متوجه شدند این شرکت در حال جمع‌آوری اطلاعات از داده‌های کاربران از روی تلفن‌های همراه خود بدون هیچ درخواستی از آن‌ها است که این‌ها شامل اطلاعات شخصی با قابلیت شناسایی هستند، می‌گرد. پس جای تعجب نیست که OnePlus گام‌های سریعی برای دفع کردن یا به حداقل رساند واکنش‌های شدید است. Carl Pei به مشتریان گفت شرکتش هم اطلاعاتی که از تلفن های OxygenOS جمع آوری می‌شود را محدود می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۴ مهر

OnePlus بار دیگر در اوایل این هفته دچار دردسر شد، آن هم زمانیکه Chris Moore، توسعه‌دهنده‌‌ای متوجه شد که تلفن هوشمند OnePlus او در حال بارگزاری اطلاعات به شرکت پشتیبانی آن بود. این اطلاعات از دستگاه‌هایی که با سیستم‌عامل OxygenOS اجرا می‌شوند، جمع می شدند که شامل IMEI و شماره‌های سریال، آدرس‌های MAC و عکس العمل کاربران زمانیکه برنامه‌ها اجرا می‌شدند و یا گوشی از حالت قفل خارج می‌شد، بودند. این عملکرد انتقادات زیادی را به همراه داشته است، اما حالا شرکت به این وضعیت پاسخ می‌دهد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۴ مهر

به گزارش سایت رسمی پلیس فتا به نقل از منبع incidentresponse، در بازار امروز نقش تحلیلگران امنیتی و تقاضای آنها تکامل یافته است. با وجود حجمی قابل توجه از داده‌های پیچیده و اپراتورهای انسانی برای پردازش و تعیین تمام جنبه‌های امنیتی، اتوماسیون به اصطلاحی پر‌کاربرد در محیط سایبری تبدیل شده است. کامپیوترها بیشتر و بیشتر برای کمک به تصمیم‌گیری های حیاتی و بدون تعامل انسان استفاده می‌شوند. این شروع حرکتی در راستای دخالت انسان در حل حملات سایبری است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۳ مهر

متخصصان آنتی ویروس ESET نوع جدیدی از بدافزار را شناسایی کرده اند. در حال حاضر کاربران دستگاه‌های اندرویدی توسط ویروس موذی مورد حمله قرار می گیرند. طبق گفته‌ی کارشناسان ویروس جدید علاقه ای به سرقت اطلاعات بانکی و اطلاعات محرمانه ی کاربران ندارد و تنها صفحه نمایش دستگاه را بدون هیچ گونه اقدام خاصی مسدود می کند.

ادامه مطلب