محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ شهريور

به نظر می‌رسد این ویژگی شرایط خدمات Apple را نقض می‌کند. Will Strafach، کارشناس امنیت این موضوع را برملاء ساخت که AccuWeather در iOS ممکن است کاربران را فریب دهد و شرایط توسعه‌دهندگی خدمات Apple را نقض کند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ شهريور

تروجان جدید SyncCrypt می‌تواند سیستم های کامپیوتری را با استفاده از تصاویر آلوده کند. تمام اجزاء این ویروس به عنوان فایل هایی با فرمت PNG رمزگذاری می شوند. این ویروس می ‌تواند با استفاده از ایمیل ها و اسپم ها انتشار یابد. قدرت تخریبی این باج‌افزار بسیار بالاست چرا که می‌تواند روش‎های تشخیصی را دور بزند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ شهريور

پس از یک آرامش موقت در اوکراین باز هم ویروس Petya شروع به کار کرده است. این ویروس از طریق پست الکترونیکی در حال گسترش است. این ویروس به عنوان فایل بایگانی توزیع شده است و اغلب آنها در فایل هایی با فرمت ARJ, ZIP و 7-ZI قرار دارند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

در گزارش جدیدی که در سه ماهه‌ی گذشته بررسی گرایش‌ها به امنیت سایبری را نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد "ransomware" – بنابر نقل‌قول‌ها – در سال 2017 رواج بیشتری خواهند یافت. چند ماه گذشته شاهد برخی لحظات بدافزاری بزرگ بود، قابل توجه‌ترین آن‌ها حملات WannaCry و NotPetya بودند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد

کمپانی Apt28، متخصص در زمینه ی سایبری، به جاسوسی و تلاش برای به سرقت بردن اطلاعات کاربران اینترنت متهم شده است. این اطلاعات توسط بخش خبری کمپانی امنیت اطلاعات، Fireeye منتشر شده است. به گفته‌ی نماینده ی این کمپانی، Apt28 توانسته است اطلاعات مربوط به میهمانان مهم‌ترین هتل‌های اروپایی را به سرقت ببرد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۱ مرداد

به گفته‌ی کارشناسان امنیت فضای مجازی، تروجان بانکی TrickBo همانند یک کرم در حال گسترش در شبکه های اینترنتی است. TrickBot تابستان سال گذشته شناسایی شد و تا پایان سال گذشته توانست در بسیاری از سیستم های بانکی در آسیا تکثیر شود. این ویروس در طول سال جاری نیز چندین بار سعی کرد تا در برخی از بانک های اروپایی عملیات تروریستی انجام دهد. متخصصین امنیت سایبری در هفته ی جاری توانستند تا یکی از کمپین های این ویروس مخرب را کشف کنند.

ادامه مطلب