محبوب ترین ها
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۰ مهر

برنامه های جاسوسی و هکری زیادی وجود دارند که هکرها با استفاده از آنها می توانند یک گوشی هوشمند را هک کرده و تمام اطلاعات آن را به سرقت ببرند. حال می خواهیم به مواردی که در هنگام هک گوشی رخ می‌دهد اشاره کنیم.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۸ مهر

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان گيلان با بیان اینکه خرید از کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فرصت را از مجرمان سایبری برای ارتکاب جرم می‌گیرد، گفت: کسب و کارهایی که در فضای مجازی فعالیت دارند و دارای نماد اعتماد الکترونیک نیستند می‌توانند تله‌ای از سوی مجرمان سایبری برای به دام انداختن کاربران باشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۷ مهر

هکرها آدرس‌های ایمیل و اطلاعات رمز برخی از کاربران سرویس Disqus را سرقت کردند. اینبار Disqus است که فاش کرد در سال 2012 حدودا زمانیکه Engadget از Disqus برای کامنت‌های خود استفاده می‌کرد، هکرها با حجم بالایی از اطلاعات شامل عکس نام کاربری‌ها، آدرس ایمیل‌های مربوطه که به تاریخ 2007 بر ‌می‌گشتند، همینطور تاریخ ثبت نام و تاریخ‌های آخرین ورود مربوط به ۱۷/۵ میلیون کاربر بود، فرار کردند. اما ناراحت‌کننده‌ترین خبر این بود که رمز عبور یک سوم از این حساب‌های کاربری که به شکل هش بودند هم توسط هکرها رمزگشایی شدند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۳ مهر

نمایندگان شرکت مشهور آمریکایی Yahoo در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کردند که 3 میلیارد اکانت کاربران در این سایت در سال 2013 توسط هکرها به سرقت رفته است. با توجه به اطلاعات ارائه شده، می‌توان گفت در واقع یک حمله‌ی گسترده به سرورهای این کمپانی صورت گرفته است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۶ مهر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های کلاهبرداری متنوع تر شده است. در نتیجه کاربران باید از حداقل دانش روز در مورد فضای مجازی و روش های سرقت اطلاعات کارت های بانکی آگاهی یابند. با اینکه بارها و بارها پلیس امنیت فضای مجازی به کاربران در مورد راه های پیشگیری از سرقت کارت های بانکی هشدار داده است، اما افرادی هستند که در دام کلاهبرداران می افتند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۴ مهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا و به نقل از رئیس اداره ی پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا، یکی از شگردهای مجرمان سایبری، سوء استفاده از کاربران فضای مجازی به بهانه ی ایام و مناسبت‌های مذهبی است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر

به گزارش متخصصین آزمایشگاه کسپرسکی، ویروس جدیدی که هم اکنون گوشی های اندرویدی را تهدید می‌کند Svpeng نام دارد. این ویروس توانایی سرقت اطلاعات از کارت های بانکی قربانی را دارد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳۱ شهريور

شرکت تحقیقاتی Talos در مورد برنامه ریزی هکرها برای حمله به 20 شرکت فناوری و اینترنتی جهان با استفاده از ویروس خطرناک جایگذاری شده در برنامه ی CCleaner خبر داد. کارشناسان با بررسی این ویروس در برنامه ی CCleaner، متوجه شدند که بر اساس هدف برنامه ریزی شده هکرها آنها قصد داشتند تا مشکلاتی را برای برخی از شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات ایجاد نمایند. در میان اسامی شرکت ها می توان به Google, Samsung, Microsoft, Sony, HTC, D-Link, LinkSys و همچنین 13 شرکت دیگر اشاره کرد.

ادامه مطلب