محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ مرداد

چندان اتفاق نمی‌افتد که بدون انجام اقدامی از سوی کاربری، بیش از یک میلیارد کاربر در جهان در معرض خطر امنیتی قرار بگیرند. اما به تازگی این اتفاق رخ داده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ مرداد

بر اساس مطالعاتی که امروز توسط محققان Google، Chainalysis، UC San Diego، و مدرسه‌ی مهندسی NYU Tandon انجام شده است، قربانیان باج‌افزارها طی دو سال گذشته بیش از 25 میلیون دلار باج پرداخته‌اند. متعاقب این پرداخت‌ها از طریق بلاک‌چین و مقایسه‌ی آن‌ها با نمونه‌های شناخته شده، محققان توانسته‌اند یک تصویر جامع از اکوسیستم باج‌افزارها بسازند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۱ تير

کمپانی Apple اقداماتی را برای مقابله با هک گوشی های هوشمند کاربران با هدف بهبود امنیت تلفن های هوشمند تولید خود در برابر احتمال سرقت اطلاعات کاربران از طریق Wi-Fi انجام داده است. با این روش توسعه دهندگان توانسته اند آسیب پذیری سیستم عامل در برابر خطرات بالقوه را حذف نمایند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳۰ تير

Google همان‌طور که پیش‌تر قول داده بود در مسیر افزایش ضریب امنیتی گوشی‌های Android از جانب اپلیکیشن‌های دارای بدافزار قرار دارد. این شرکت به تازگی از انتشار Play Protect برای گوشی‌های Android دارای Google Mobile Services نسخه‌ی ۱۱ به بالا خبر داده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۸ تير

Google به آرامی در حال اضافه کردن امکانات امنیتی بیشتری به مجموعه نرم‌افزاری G Suite خود در طول چند ماه گذشته می‌باشد. از موارد اضافه شده می‌توان به ابزار ضد سرقت داده و لیست اپلیکیشن‌های مجاز Oauth اشاره کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۸ تير

در حال حاضر یک سال از چندین حمله‌ی باج‌افزاری می‌گذرد و حالا استارتاپ امنیت سایبری Corelight یک بسته‌ی ۹/۲ میلیون دلاری را در دور اول سرمایه‌گذاری به رهبری Accel Partners منعقد کرده است. دکتر Steve McCann، موسس Riverbed Technology و Osage University Partners نیز در این دور مشارکت می‌کند.

ادامه مطلب