محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۱ خرداد

محققان امنیتی یک عملیات بزرگ بدافزاری را در فروشگاه Google Play شناسایی کردند. این بدافزار که به نام یکی از شخصیت‌های بازی Dubbed Judy نام‌گذاری شده، ابزارهای تبلیغاتی مزاحمی هستند که به صورت کلیک‌خودکار هستند، در 41 اپلیکیشن متفاوت توسط یک توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن موبایلی کره‌ای ایجاد شده است که تولیداتش توسط 18 میلیون کاربر اندرویدی تاکنون دانلود شده است. برخی از این برنامه‌ها که سال‌های زیادی است در دسترس هستند به طور منظم به‌روزرسانی می‌شدند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ خرداد

به گزارش نشریه ی South China Morning Post، کارشناسان امنیت سایبری اعلام کردند منشاء ویروس WannaСry ممکن است از جنوب چین، هنگ هنگ، تایوان و یا سنگاپور باشد. بر اساس خبر این نشریه، کارشناسانی از کمپانی Flashpoint متخصص در زمینه ی امنیت سایبری، توانسته اند با تجزیه و تحلیل زبانی کد ویروس، به منشا آن دست یابند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۸ خرداد

توسعه دهنده و خالق شبکه ی اجتماعی و پیام رسان Telegram، پاول دوروف اعلام کرد هکرهای دولتی در تلاشنتد تا اطلاعات موجود در صندوق پست الکترونیک Gmail وی را هک کنند. وی می گوید با دریافت پیام سرویس امنیتی Google متوجه این موضوع شده است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ خرداد

همانطور که تاکنون مشخص شده است تماشای فیلم و کلیپ ها، حتی از طریق سرویس ویدئویی YouTube، برای کاربران ناامن خواهد بود. کارشناسان کمپانی Check Point به این نکته اشاره می کنند که تماشای فیلم در برخی از سرویس های ویدئویی سبب خسارت به کاربران شده است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ خرداد

کمپانی Twitter گزارش داد، متاسفانه با ایجاد مشکلی در سرویس Vine‍ برخی از اطلاعات تماس کاربران به بیرون نشت کرده است. با بروز خطایی در این سرویس اطلاعاتی نظیر آدرس ایمیل و شماره ی تلفن همراه کاربران به صورت عمومی قابل رویت بوده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۱ ارديبهشت

سرویس جستجوی رستوران Zomato هک شد و 17 میلیون آدرس ایمیل و کلمات عبور آن به سرقت رفت. این شرکت که ادعای داشتن 120 میلیون کاربر ماهانه را دارد اعلام کرد حدود 17 میلیون حساب کاربری مشتریانش تحت تأثیر این سرقت قرار گرفته است، هرچند Zomato تصریح کرد که اطلاعات مالی و شخصی مشتریان امن هستند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ ارديبهشت

یک هفته پس از خبرساز شدن باج‌افزار WannaCry، محققین در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتری در مورد این باج‌افزار می‌باشند. طبق بررسی‌های صورت گرفته، بیشتر سیستم‌های قربانیان بر روی سیستم‌عامل Windows 7 بوده است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند