محبوب ترین ها
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ آذر

رئیس اداره ی پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی و آرزوی سالی پر از موفقیت و سربلندی برای هموطنان مسیحی گفت: پیشبینی می‌شود افراد سودجو با سوء استفاده از این ایام به دنبال عملی کردن اهداف مجرمانه ی خود و سوءاستفاده از هموطنان عزیز باشند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر

رئیس پلیس فتا استان زنجان تاکید کرد رمزگذاری بر روی سیستم‌های هوشمند مثل یارانه، تبلت، لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند برای محافظت از اطلاعات آنها ضروری می‌باشد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ آذر

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: متاسفانه عدم رعایت موارد ایمنی ساده در فضای مجازی و یا نا آشنایی با تنظیمات اولیه ی یک مودم باعث می‌گردد تا از خط وای فای اینترنتی کاربران برای ارتکاب جرم استفاده شود و به قولی با خط اینترنتی این کاربران شاهد اعمال و رفتارهای مجرمانه باشیم که گاه تعقیب قضایی در پی دارد و دارنده ی خط باید در محاکم قضایی حاضر شده و پاسخگو باشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ آذر

پس از شکست توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن برای ایجاد امنیت سرور پایگاه داده‌اش، اطلاعات شخصی بیش از 31 میلیون کاربر این صفحه‌کلید مجازی محبوب لو رفت. این سرور متعلق به Eitan Fitusi، از بنیانگذاران AI.type، صفحه‌کلیدی قابل تنظیم و سفارشی بر روی صفحه‌نمایش است که میزبان بیش از 40 میلیون کاربر در سراسر جهان است. اما این سرور که با هیچ رمز عبوری محافظت نمی‌شد، اجازه‌ی دسترسی به پایگاه داده‌ای از سوابق کاربر شرکت را به هر شخصی می‌داد که شامل 577 گیگابایت اطلاعات حساس بود. به نظر می‌رسد این پایگاه داده تنها حاوی سوابق کاربران Android برنامه باشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ آذر

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای از کاربران نرم‌افزار چندرسانه‌ای «فلش پلیر» خواست برای جلوگیری از حملات بدافزاری، نرم‌افزار خود را به‌روزرسانی کنند.
به گزارش مهر، مرکز ماهر از هشدار Adobe برای دریافت آخرین نسخه‌‌ی فلش‌پلیر در راستای جلوگیری از حملات بدافزاری خبر داد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ آذر

یوجین کسپرسکی امروز، 3 دسامبر، در طی سخنرانی خود در چهارمین کنفرانس بین المللی اینترنت گفت: در سال 2017 حدود 90 میلیون ویروس جدید کشف شده است. Kaspersky اشاره کرد که وی بیش از 25 سال است که در زمینه ی امنیت سایبری کار می کند و می گوید: وضعیت فضای مجازی در جهان به صورت کاملا پویا، در حال تغییر است. البته از نظر او این یک مشکل عمده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ آذر

رئیس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامی استان کردستان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غيرمجاز از حساب بانکی در کردستان خبر داد و گفت: علی رغم توصیه‌های مکرر پلیس فتا مبنی بر عدم در دسترس قرار دادن اطلاعات محرمانه ی شخصی از قبیل اطلاعات بانکی‌، متاسفانه شاهد این هستیم که افرادی با اعتماد بی جا به دوستان و آشنایان، متحمل ضرر و خساراتی می‌شوند که گاهی اوقات قابل جبران نیست.

ادامه مطلب