اگر از فروشندههای بزرگ و سرشناس در مورد علل موفقیتشان سؤال بپرسید قطعاً در کنار کیفیت کالاهای ارائه شده از انجام تبلیغات جذاب و متنوع نیز سخن خواهند گفت. بر کسی پوشیده نیست که انجام تبلیغ مناسب در مورد یک کالا بر روی میزان فروش و کسب درآمد تأثیر مستقیم و بالایی دارد. فضای مجازی نیز با توجه به قابلیتهای بالایی که دارد از جمله کم کردن هزینهها و صرفهجویی در زمان زمینه را برای سهولت انجام تبلیغات فراهم آورده است، بنابراین تعجبی ندارد که این روزها شاهد رشد تبلیغات گوناگون و رنگارنگ در فضای مجازی و به خصوص شبکههای اجتماعی باشیم. اما نکته اینجاست که برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با سوء استفاده از ظرفیت تبلیغاتی فضای سایبر نه به دنبال فروش کالا و محصول خود بلکه به دنبال سوء استفاده و کلاهبرداری از کاربران در این فضا هستند.