محبوب ترین ها
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن

اگر از فروشنده‌های بزرگ و سرشناس در مورد علل موفقیتشان سؤال بپرسید قطعاً در کنار کیفیت کالاهای ارائه‌ شده از انجام تبلیغات جذاب و متنوع نیز سخن خواهند گفت. بر کسی پوشیده نیست که انجام تبلیغ مناسب در مورد یک کالا بر روی میزان فروش و کسب درآمد تأثیر مستقیم و بالایی دارد. فضای مجازی نیز با توجه به قابلیت‌های بالایی که دارد از جمله کم کردن هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان زمینه را برای سهولت انجام تبلیغات فراهم آورده است، بنابراین تعجبی ندارد که این روزها شاهد رشد تبلیغات گوناگون و رنگارنگ در فضای مجازی و به‌ خصوص شبکه‌های اجتماعی باشیم. اما نکته اینجاست که برخی از افراد سودجو و کلاه‌بردار با سوء استفاده از ظرفیت تبلیغاتی فضای سایبر نه به دنبال فروش کالا و محصول خود بلکه به دنبال سوء استفاده و کلاه‌برداری از کاربران در این فضا هستند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن

این سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند پس از معلوم شدن این اتفاق، پشتیبانی از پرداخت‌های کارت‌های اعتباری را غیر فعال و تحقیقات در این باره را آغاز کرد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

کمپانی Lookout، متخصص در زمینه‌ی امنیت سایبری و عضو گروه حقوق کاربران در دنیای دیجیتال Electronic Frontier Foundation، نوع جدیدی از حملات هکری بین‌المللی را بر روی تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصی دارای سیستم‌عامل اندروید شناسایی کرده است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

در پی انتشار یک بدافزار در بین کاربران تلفن‌های همراه اندرویدی کشور با عنوان «فیلترشکن آمدنیوز» و ادعای انتصاب آن به نهادهای دولتی،‌ بررسی فنی برای شناخت ماهیت و چگونگی عملکرد آن در مرکز ماهر صورت گرفت.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۹ دي

به گزارش مرکز ماهر، مشاهدات اخیر نشان‌ داده است که شماری از وب‌سایت‌های داخلی و خارجی با سوء استفاده از توان پردازشی رایانه‌‌ی بازدیدکنندگان خود اقدام به استحصال bitcoin یا سایر ارزهای مجازی می‌نمایند. این رفتار از دید کاربر به‌ صورت افزایش درصد فعالیت پردازنده و کند شدن سرعت رایانه در هنگام مراجعه به صفحات یک وب‌سایت مشخص نمایان می‌گردد. البته در این موارد، با بسته شدن صفحه‌ی وب‌سایت در مرورگر اضافه‌بار پردازنده نیز متوقف‌ شده و در واقع آلودگی پایداری بر روی سیستم‌عامل صورت نمی‌پذیرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي

بر اساس گزارش منتشر شده‌ای در روز سه شنبه از Kaspersky Lab، برنامه‌ی امنیتی Skygofree به احتمال زیاد یک محصول امنیتی تهاجمی است که توسط شرکت IT مستقر در ایتالیا فروخته شده است، این شرکت محصولات مراقبتی نرم‌افزاری متنوعی را به بازار عرضه می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي

متخصصان لابراتوار تخصصی ESET در مورد تلاش‌های سایبری هکرها برای نفوذ به گجت‌های کاربران اپل خبر داده‌اند. در حال حاضر مواردی از ایمیل دو گانه ثبت‌ شده است، با کمک این آدرس‌ها هکرها سعی دارند تا اطلاعات شخصی کاربران این محصولات را به دست آورند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

پیش‌فرض‌های ناامن در Intel AMT به خرابکاران اجازه‌ی شکستن رمز عبورهای کاربر، BIOS و پین‌های TPM و Bitlocker را می‌دهد، آن هم بر روی هر لپ‌تاپی و در فقط در عرض چند ثانیه، شاید کمتر از 30 ثانیه.
این مسئله هم اکنون در Intel AMT وجود دارد و به طور بالقوه میلیون‌ها لپ‌تاپ را در سراسر جهان متاثر می‌کند.

ادامه مطلب