محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۰ بهمن

یک محقق امنیتی راهی را برای شناسایی کاربران Hotspot Shield پیدا کرد، سرویس شبکه‌ای خصوصی مجازی رایگانی که به کاربرانش قول خصوصی ماندن اطلاعات و ناشناس ماندن‌شان را داد.
Hotspot Shield که توسط AnchorFree توسعه یافته است با تکیه بر خدمات حریم خصوصی‌اش نزدیک به 500 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. با استفاده از مجراهای رمزنگاری شده‌ی این فیلترشکن ترافیک اینترنت و مرور کاربران را امن‌تر می کند، و خدمات آن شناسایی کاربران فردی و عادت‌های مرور آن ها را سخت می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۳ بهمن

گوگل جزئیاتی از تلاش‌های Google Play برای محافظت از کاربران اندروید را منتشر کرد. در این اقدامات که گوگل از تیم‌های مهندسی، کارشناسان سیاسی، مدیران محصول و متخصصان امنیتی استفاده کرده است، فروشگاه‌اش را برای اپلیکیشن‌هایی با محتواهای بد و مخرب مورد بازرسی قرار داد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۱ بهمن

شرکت سوئیسی Acronis، توسعه‌ی نرم‌افزار جدیدی را آغاز کرده است. این نرم‌افزار امکان محافظت از کاربران با استفاده‌های از تکنیک‌های هوش مصنوعی را در برابر ویروس‌ها و شبکه‌های اخاذی را میسر می‌کند. پیش‌ از این کارشناسان جهان در زمینه‌ی امنیت سایبری، آسیب‌های ناشی از حملات هکرها را در سال 2018 پیش‌بینی کرده بودند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ بهمن

اپراتور همراه اول نسبت به مشاهده‌ی تماس بی‌پاسخ از سوی شماره‌های بین‌المللی ناآشنا و نامتعارف روی خطوط مشترکان موبایل و برقراری تماس مجدد با این شماره‌ها از سوی مشترکان، هشدار داد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ بهمن

​رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقی گفت: زندگی در فضای مجازی همانند دنیای شیشه‌ای است که کوچک‌ترین غفلت و کوتاهی در این فضا، باعث می‌شود اطلاعاتمان به سرقت رود و یا از سوی مجرمان سایبری مورد سوء استفاده قرار گیرد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۶ بهمن

اکتبر، ماه جهانی آگاهی در امنیت سایبری است. با شروع ماه مدارس و معلمان در سراسر جهان، با برگزاری جلساتی به آموزش کودکان در زمینه‌ی حفاظت از اطلاعات شخصی و خطرات دنیای مجازی می‌پردازند، زیرا کودکان با آغاز فصل مدرسه تمایل زیادی برای پیدا کردن دوست جدید از طریق شبکه‌های اجتماعی دارند. اما بچه‌ها می‌توانند در معرض خطرات منحصربه‌فرد در فضای مجازی قرار بگیرند. باید به خاطر داشت آگاهی دادن به کودکان در مورد امنیت سایبری همیشه باید یک اولویت باشد و با بهره‌گیری از برخی از این نکات امنیت فضای اینترنت را برای آن‌ها ارتقا داد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن

اینتل با وصله‌هایش مشکل دارد. تمام هفته‌ی گذشته، کاربران گزارش کردند که کامپیوترهای آنان به طور خودکار پس از نصب وصله‌ی Spectre/Meltdown مجددا راه‌اندازی می‌شوند. حالا به نظر می‌رسد اینتل به طور کامل در برخورد با این وصله‌ها تسلیم شده است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن

به گزارش کارشناسان شرکت Avast، تاکنون در بیش از 50 برنامه‌ی کاربردی Google Play ویروسی با نام GhostTeam شناسایی‌ شده است. به گفته‌ی کارشناسان، نرم‌افزار مخرب باهدف سرقت اطلاعات حساب کاربری قربانیان در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک طراحی‌ شده است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند