محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

به گزارش فارس، وزیر ارتباطات در پاسخ به اشاره‌ی یک کاربر از وجود کد استخراج ارز دیجیتال در سایت استعلام خلافی پلیس راهور، گفت: این یک تخلف است و همان زمان موضوع به پلیس فتا گزارش و پیگیری شد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۸ شهريور

پس از آنکه مشخص شد این برنامه‌ها با ورود به تاریخچه‌ی مرورگر کاربران، از اطلاعات آنان استفاده می‌کرده‌اند، اپل چندین اپلیکیشن ضد تروجان را از فروشگاه Mac App حذف کرد. تمامی برنامه‌های مورد بحث در شرکت امنیت سایبری Trend Micro ساخته شدند، این شرکت در ابتدا اتهامات را رد کرد، اما پس از انتشار آن از کاربران عذرخواهی کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور

سرویس رایگان Let’s Encrypt در سال ۲۰۱۴ در بخشی از بنیاد مرزهای الکترونیکی تاسیس شد و تحت حمایت Akamai، گوگل، فیسبوک، موزیلا، و چند شرکت دیگر قرار دارد. این سرویس سه سال پیش در روز جمعه اولین گواهی خود را صادر کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ شهريور

گزارش ایلنا به نقل از مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای، آمار گزارش‌های رسیده و نتایج امدادهای انجام گرفته حاکی از گسترش حملات باج‌افزاری نسخه‌ی چهارم باج‌افزار خطرناک #‫GandCrab به کاربران در سراسر کشور است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ شهريور

گروهی از محققان امنیتی می‌گویند تعدادی از برنامه‌های محبوب آیفون بی‌سر و صدا داده‌های مکانی ده‌ها میلیون گوشی موبایل را با شرکت‌های فعال در زمینه‌ی اطلاعات به اشتراک می‌گذارند. تقریبا تمامی این اپلیکیشن‌ها، مانند برنامه‌های آب و هوا و تناسب اندام، برای درست کار کاردن نیاز به دسترسی به این اطلاعات دارند. اما این اطلاعات اغلب به عنوان راهی برای کسب درآمد از طریق برنامه‌هایی که به طور رایگان دانلود می‌شوند، به اشتراک گذاشته می‌شوند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

روز پنج‌شنبه، گوگل فروش کلیدهای امنیتی Titan را بر روی Google Store آغاز کرد، توکن‌های سخت‌افزاری که بیش از دو فاکتور احراز هویت ارائه می‌دهند. به جای استفاده از تنها یک رمز عبور که امکان دسترسی آن را برای هکرها آسان می‌کند، کاربران بایستی یک توکن امنیتی را در کامپیوتر یا تلفن همراه خود وصل کنند. اما برخی کارشناسان ارشد امنیتی از جمله مامور امنیت اطلاعات سابق فیسبوک (CISO)، نگران این سرویس هستند، برخی از این نگرانی‌ها درباره‌ی چگونگی ساخت این کلیدها توسط Feitian، یک شرکت چینی است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

به گزارش مهر به نقل از مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست جمهوری، گروه OilRig همچنان در حال انجام حملات مداوم با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های شناخته شده علیه نهادهای دولتی در منقطه خاورمیانه است.

ادامه مطلب