تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۹ مهر

صفحه‌کلیدهای QWERTY به طور فراوان در دستگاه‌های متنوعی چون گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های خانگی در حال استفاده‌اند. اما رئیس بخش افق دید این شرکت، Dave Coplin، پیش‌بینی می‌کند قالب صفحه‌کلید به زودی از میان خواهد رفت و به جای آن دنبال‌گیری حالات صورت و تشخیص صدا و حرکات بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مصاحبه‌ای که با Coplin صورت گرفته وی اظهار شگفتی کرده است که چرا همچنان در قرن ۲۱ باید از چنین قالب‌های صفحه‌کلیدی استفاده کرد. در حالی که چنین قالب صفحه‌کلیدی در قرن ۱۹ام بنا نهاده شده بود. به گفته‌ی وی تکنولوژی در سالیان گذشته پیشرفت بسیاری داشته است، اما به نظر می‌رسد استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی به منظور متحول کردن شیوه‌ی ارتباطی انسان با دستگاه‌ها، به ندرت صورت گرفته است.
Coplin اعتقاد دارد که به زودی، رایانه‌ها به اندازه‌‌ی کافی هوشمند خواهند شد که به جای کاربر عملی انجام دهند و پردازش‌های روزمره به تجربه‌ی کل بدن انسان تبدیل خواهد شد. به طوری که از تمام حرکات بدن انسان بتوان برای انجام عملی روی دستگاه‌های هوشمند بهره برد. همچنین بات‌های چت نیز به طور گسترده‌ای در دسترس همگان قرار خواهند گرفت و به منظور کاهش زمان مورد نیاز انجام اعمال، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
با توجه به آنکه Microsoft فعالانه بر روی بهبود روند بات‌ها،‌ دستیار دیجیتالی و دستگاه‌های هوشمند کار می‌کند، جای تعجبی ندارد که یکی از مسئولین این شرکت سخن از آینده‌ای بزند که صفحات کلید QWERTY در آن جایی ندارند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

استقبال 1 میلیون نفری از نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10