گوناگون
نرگس درمیانی۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد

اروپایی ها کمی بیشتر از یک فنجان چای خوب را دوست دارند!  این یعنی اینکه ، فقط یک قسمت از مقدار آبی را که برای مصرف روزانه می جوشانند را نیاز دارند. در واقع اکثر مردم در رابطه با میزان کافی مایع جوشیده شده برای پر کردن فنجان یا قوری، حساس نیستند.
مقداری از این آب جوشیده شده هدر می رود اما می توان این موضوع را به عنوان دورنمای یک طرح نو در نظر گرفت. بیشتر کتری ها دارای پیمانه اندازه گیری اند که میزان آب مورد نیاز را مطابق با تعداد فنجان های مورد نیاز شما، مشخص می کنند. اندازه ی فنجان ها با هم تفاوت است اما باز هم حداقل آن بیشتر از مقدار آب مورد نیاز برای یک فنجان چای است.


یک تیم دو نفره اروپایی، Nils Chudy و Jasmin Grase تصمیم به ساخت یک کتری متفاوت گرفتند که در ساخت آن در پروسه گرما دادن به مایعات تجدید نظر شده است. محصول زیبای آن ها Miito نام دارد. نمونه ی اولیه آن شامل یک پایه بشقاب مانند است یعنی جایی که مایع را درون آن می ریزیم و یک میله ی فلزی رسانای گرما که آن را درون فنجان یا قوری قرار می دهیم تا آب را گرم کند.
Miito با آب کار می کند اما ظاهراً می تواند منجر به گرم شدن دیگر مایعات هم شود مانند سوپ یا غذای کودک. وقتی مایع به نقطه ی جوش می رسد، کتری به صورت اتوماتیک خاموش می شود. در واقع وقتی آب شروع به جوشیدن می کند، به اطراف می پاشد و تلاش می کند تا در ظرف را باز کند اما چناچه جریان برق قطع شود منجر به حفظ انرژی می شود.
این نمونه فقط طرح اولیه Miito است و طراحان آن تخمین زده اند که کتری در آوریل 2016 وارد بازار می شود. شروع  ساخت این کتری به عنوان پروژه دانش آموزی در یک مدرسه طراحی هلندی بود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

exploride صفحه نمایش های مسیر با ویژگی های قوی را برای هر ماشینی ارائه میدهد