گوناگون
الناز فرجی۶:۵۵ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۷ تير

اولین باری که مخترع نیوزلندی ، کوین هالسال روی یک سگوی پا گذاشت ، پتانسیل این وسیله را در استفاده از آن برای ساختن یک ویلچیر دید  که در آن سوارکار میتواند بدون دسته وسیله را کنترل کند یا چیزی که اصلا مجبور نباشد برای هدایتش از دست استفاده کند. بنابراین او یک سگوی خرید، بخش های غیر ضروری اش را کند و آن را به اوگو (Ogo) تبدیل کرد.
چون که ویلچیر اوگو به عنوان یک سگوی چند هزار پوندی شروع به کار کرد، تنها نمونه ی اولیه ی موجود است. اما هالسال قادر بوده تا طرحش را تاحدی بهبود بخشد تا جایی که حالا مطمئن است که با چند تنظیم مختصر ، این محصول آماده ی تجاری شدن میشود.


سگوی با خم شدن به سوی عقب و جلوی سوارکار حرکت میکند در حالیکه او با فرمان دوچرخه وسیله را هدایت میکند. اما اوگو به ظرافت و دقت بیشتری نیاز دارد و هالسال قسمت های الکترونیک وسیله را طوری تنظیم کرد که بیشتر به حرکات ماهیچه های مرکزی(core muscle)  حساس و پاسخگو باشد. به عقب و جلو خم شدن هنوز آن را به همان مسیر ها هدایت میکند اما اینبار حرکت های از این سمت به آن سمت نیز در هدایت وسیله تعبیه شده اند.
هنوز حرفی از اینکه اوگو چه قیمتی دارد زده نشده اما انگار هرساخت هر کدام با یک سگوی واقعی ساخته میشود بنابراین قیمتش حتی از خود این اسباب باری تعادلی (سگوی) نیز فراتر خواهد رفت. اما با میانگین رنجی حدود 8 مایل با یک شارژ ، میتوان از آن در تمام طول روز استفاده کرد.مخصوصا برای کسانی که به یک ویلچیر متکی اند و میتوانند حرکات مستقل تر و آزادی بیشتری داشته باشند.


دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

BMW از i brand به جای EV در ماشین های بدون سرنشین استفاه می کند