تکنولوژی
بهناز زادبخش۸:۱۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد

بر اساس گزارشات اخیر رسانه های خارجی، از ایالات متحده امریکا ، در تاریخ بیست وچهارم ژوئن، شرکتی در امریکا، یک سرویس تراشه قابل برنامه ریزی را فراهم کرده است، این تراشه پیوندی دردست کارمندان می تواند امرسهولت در زمینه  کنترل و نظارت ، خرید تنقلات و ثبت امورو تجهیزات اداری در استفاده از سیستم های حمل و نقل، پر داخت عوارض ورود و خروج از اماکن مختلف وغیره را آسان نماید. این تکنولوژی محبوب ترین تکنولوژی ارتباطات بدون تماس است و در بسیاری از شرکت های اروپایی مورد استفاده قرار گرفته است. این تراشه بین انگشت شست و اشاره کاشت شده است.

همچنین تجارت اصلی شرکت "تری اسکوار مارکت" در امریکا، طراحی و ساخت دستگاه های فروش خودکار بوده که به صورت فروشگاه های کوچکی در اماکن عمومی قرار می گیرند. استفاده از فناوری جدید برای کمپانی مذکور از طریق همکاری با یک شرکت سوئدی بوده است. این فن آوری مجهز به فناوری امواج رادیوئی است. بر اساس گفته های «تاد وستبی» مدیر عامل کمپانی آمریکایی، تراشه مورد بحث بین انگشت شست و اشاره کاشته شده و کارمندان داوطلب (که در مرحله اول 50 نفر هستند) می توانند با استفاده از آن و نزدیک کردن دست به پایانه های مخصوص، از خدماتی مانند خرید مواد غذایی، ورود به حساب کاربری در کامپیوترها، استفاده از امکانات دفتری مانند پرینتر و همچنین ورود و خروج از بخش های مختلف استفاده کنند.

همچنین"وستبی" اضافه کرده که ارتباطات میان تراشه و پایانه کاملاً رمزنگاری شده و ابزار مورد بحث از فناوری "چی پی اس" بی بهره است. که این امر احتمالاً خیال کسانی که نگران حریم خصوصی و امکان ردیابی هستند را راحت می کند. زیرا بر اساس مو قعیت های جغرافیایی ردیابی نخواهند شد. از سویی دیگرنیز ، بیشتر مردم هنوز ترجیح می دهند از تلفن های هوشمند یا دستگاه های پوشیدنی برای اتصالات در محل کاراستفاده کنند، کارفرمایان می توانند اطلاعات کارکنان را از طریق این تراشه ها جمع آوری کنند، که در صورت لزوم به راحتی قابل حذف نیست، و این باعث نگرانی در خصوص حریم خصوصی می شود. اما برای کسانی که دوستداران بیوتکنولوژی هستند، این واقعا یک تلاش جدید است. در حال حاضرگرچه ارائه تکنولوژی تراشه توسط ایالات متحده، هنوزکاملا با استقبال اروپا مواجه نشده است، و دیدگاه جهانی، چندان مثبت نیست، اما بسیار جالب به نظر می رسد. در نهایت گفتنی است هزینه تولید و کاشت هر تراشه، به ازای هر کارمند در حدود 300 دلار بوده که شرکت "تری اسکوار مارکت" اعلام کرده این هزینه را به عهده خواهد گرفت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه