گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ دي

برخی از کاربران گوشی های قدیمی iPhone در کانادا، از کندی سرعت این محصولات پس از گذشت مدتی شکایت کرده اند. بر این اساس دادگاه کبک در کشور کانادا به پرونده ی شکایت علیه Apple رسیدگی خواهد کرد. این اتفاق از آنجا آغاز شد که اخباری مربوط به کند شدن سرعت پردازنده در مدل های قدیمی iPhone، در رسانه ها مطرح شد.
دلیل ایجاد این مشکل، فرسودگی باتری دستگاه تشخیص داده شده است و با توجه به تصمیم شرکت، تابعی در سیستم عامل iOS تعریف شده که با کاهش عمر باتری، فرکانس پردازش را کاهش می دهد. مشکل اینجاست که این کمپانی بدون اطلاع به کاربران از این موضوع، این ویژگی را در محصول پیاده سازی کرده است و کاربران زیادی با طرح دعوی علیه اپل، این کمپانی را به نقض حقوق مصرف کننده و عدم حق اختیار در انتخاب ویژگی محصول، محکوم کرده اند.
شرکت های Renno Vathilakis Avocats و LPC Avocats بر اساس منافع شاکیان، اپل را نقض قوانین مصرف کننده متهم کرده اند. از نظر وکلا، با توجه به قوانین گارانتی در کانادا، کاربران از خرید چنین محصولاتی ضرر خواهند کرد. در این وضعیت، روشن نیست که کاهش فرکانس پردازنده به علت خرابی باتری مربوط به خدمات گارانتی می شود یا خیر؟ اما آنچه که مشخص است این است که اپل در طول این سال ها باتری های آسیب دیده را در خدمات گارانتی به حساب نیاورده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه