تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

دنیای رایانه‌ها هر ۱۰ سال تغییرات شگرفی را با خود به همراه دارد. این گفته‌ی مدیرعامل شرکت Google، آقای Sundar Pichai در رویداد معرفی محصولات جدید این شرکت در ۴ اکتبر بوده است. وی در ادامه گفت رایانه‌های شخصی، وب و دستگاه‌های موبایل تغییرات فراوانی بر روی زندگی افراد در دهه‌ی گذشته داده‌اند. اما در دهه‌ی پیش‌رو، هوش‌مصنوعی پیش‌تاز همه‌چیز خواهد بود.
بیایید نگاهی به دستیار صوتی Google و نحوه‌ی استفاده از هوش‌مصنوعی در آن بپردازیم. مقداری از جزئیات این سرویس جدید در کنفرانس I/O، در ماه May معرفی شد. اما حالا بسیار بیشتر از آن موقع اطلاعات در مورد این سرویس در دست‌مان است.

۱. Google Assistant اکوسیستم بات خود را خواهد داشت.
بات‌ها که در این سرویس با نام Actions شناخته می‌شوند، از اوائل ماه دسامبر سال جاری میلادی منتشر خواهند شد. کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری برای قرارگیری Google Assistant بر روی سایر دستگاه‌های این شرکت همچون Google Home و یا گوشی‌های Pixel سال آینده آماده خواهد شد.

۲. بر روی گوشی‌های Pixel، نیازی نیست که به Google Assistant بگویید دنبال چه چیزی بگردد. خودش به طور خودکار مکالمات و جست‌وجوهای اینترنتی شما را دنبال می‌کند.

۳. Google Assistant می‌تواند کارهای بی‌شماری انجام بدهد.
تحت این سرویس کاربر می‌تواند رویدادهای جاری محل زندگی‌اش را پیدا کند. اما این‌ها تنها بخشی از قابلیت‌های این سرویس است. این سرویس می‌تواند رویدادها را بر روی تقویم گوشی‌تان اضافه کند، موارد مهم را در خود ذخیره و در زمان مناسبی به یادتان آورد و حتی رزرو رستوران انجام دهد.

۴. Google Assistant قادر به خرید کالاها نیست، حداقل تا به امروز.
پرداخت و انجام خرید قابلیتی هستند که بر روی دو سرویس Alexa و Facebook Messenger مدتی است که راه‌اندازی شده است. به نظر می‌رسد Google برای آنکه از این قابلیت بسیار کاربردی عقب نماند، بایستی زودتر دست به کار شود.

۵. با فرمان‌های صوتی می‌توان عکس‌ها را بر اساس نام، تاریخ و مکان ثبت‌شان به نمایش در آورد.
استفاده از فرمان‌های صوتی مورد جدیدی نیست و به کارگیری آن در دستیارهای صوتی،‌ پایه‌ی کار آن محسوب می‌شود.

۶. می‌توانید از طریق هر کدام از دستگا‌ه‌های خانه‌ی هوشمند Google از جمله Google Home  با Google Assistant وارد تعامل شوید.

برچسب هاGoogle Assistant
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

درز تصاویری از اپلیکیشن جدید گوگل