محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۱ بهمن

به گزارش آی‌تی‌من، مای‌تیپاکس، به عنوان نخستین درگاه الکترونیکی ارتباط و ثبت سفارش خدمات پستی تیپاکس، در دسترس شهروندان تهرانی قرار گرفت و به زودی در تمام کشور خدمات خود را ارائه خواهد کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۱ بهمن

در روشی جدید از کلاهبرداری، با افراد تماس گرفته می‌شود و با وعده سیم‌کارت‌هایی با شماره رند و یا هم‌شماره سیم‌کارت‌های اعتباری‌شان که قیمتی پایین‌تر از معمول دارند،‌ آن‌ها را فریب می‌دهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ بهمن

به نوشته‌ی دنیای‌ اقتصاد، تابستان سال ۹۶ بود که سازمان امور مالیاتی کسب‌وکارهای آنلاین را در لیست مشمولان مالیاتی قرار داد تا به این ترتیب این شرکت‌ها در تامین مالی امور کشور مشارکت کنند. اتفاقی که به مذاق فعالان این حوزه خوش نیامد. آنها معتقد بودند این تصمیم سازمان امور مالیاتی، ناشی از بی‌اطلاعی نسبت به مدل کسب‌وکارهای آنلاین و ساختار آن است و باید برای رشد این شرکت‌ها فرصت داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ بهمن

به گزارش ایسنا، ۳۴ ماهواره اینترنتی شرکت وان‌وب بامداد روز گذشته با موشک سایوز به فضا رفتند. یک موشک سایوز که حامل ۳۴ ماهواره شرکت انگلیسی وان‌وب بود، بامداد روز گذشته به فضا رفت. پرتاب این موشک، از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان صورت گرفت. موشک سایوز که راه‌اندازی آن توسط شرکت فرانسوی آریان‌اسپیس صورت گرفته، ۳۴ ماهواره را با خود به فضا برد تا پس از پرتاب، هرکدام در مدار اجرایی مورد نظر قرار بگیرند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ بهمن

ماهواره ظفر تا ساعاتی دیگر با ماهواره‌بر ایرانی «سیمرغ» به مدار ۵۳۰ کیلومتری زمین ارسال خواهد شد.
بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگار ایستنا، ماهواره سنجشی ظفر که توسط متخصصان فضایی در دانشگاه علم و صنعت ساخته شده است، امروز از پایگاه فضایی سمنان به فضا پرتاب خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ بهمن

به گزارش مهر، رئیس سازمان فضایی ایران گفت: یک کنسرسیوم بخش خصوصی در حال طی کردن مراحل نهایی خود برای دریافت مجوز اپراتور ماهواره مخابراتی است.
مرتضی براری در اینستاگرم نوشت: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ورود شرکت‌های توانمند در عرصه فضایی، می تواند زمینه ساز تحولی نوین در این حوزه باشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ بهمن

به گزارش مهر، ماهواره سنجشی ظفر ساخته دانشگاه علم و صنعت قرار است به زودی به ارتفاع ۵۳۰ کیلومتری سطح زمین پرتاب شود.

پیش از این مسئولان وزارت ارتباطات و سازمان فضایی ایران زمان پرتاب ماهواره را پایان هفته گذشته اعلام کردند. پس از آن نیز اعلام شد که این ماهواره امروز ۱۹ بهمن ماه از پایگاه امام خمینی (ره) سمنان به فضا ارسال می‌شود. هم اکنون این زمان نیز به تأخیر افتاده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۸ بهمن

به گزارش ارز دیجیتال، رییس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاکچین در یادداشتی نوشت: مزارعی که اکنون در حال استخراج و فعالیت است، ربطی به مردم یا بخش خصوصی ندارد. اگر کسی از بخش خصوصی هم توانسته مزارعی را راه اندازی یا حفظ کند، دارای امضای طلایی است.

ادامه مطلب