محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند

به گزارش پیوست، هیات دولت با اصلاح آیین‌نامه استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده خواستار رفع توقیف از دستگاه‌های ماینینگ وارد شده به کشور در دوره زمانی قبل از تصویب این قانون شد.
بخشی از دستگاه‌ها و تجهیزات ماینینگ که پیش از تدوین قانون مشخص برای استخراج رمزارز وارد کشور شده‌اند، این دستگاه‌ها یا تحت عناوین دیگری با پرداخت حقوق گمرکی متفاوت وارد کشور شده‌ یا به دلیل نبود قانون مشخص به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند، حال با تصویب آیین‌نامه استخراج رمزارز از سوی دولت و صدور جواز تاسیس از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت خواستار رفع توقیف و تعیین تکلیف تجهیزات وارداتی تا پیش از نهایی شدن قانون شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲ اسفند

به گزارش پیوست، «رای شورای رقابت لازم الاجراست و تاثیر اجرایی داشته اما ما می‌خواهیم خدمات را بهتر کنیم و وارد حاشیه رسانه‌ای نمی‌شویم.» این پاسخ مهراد عبدالرزاق، رئیس هیات مدیره اسنپ فود درباره چگونگی تعامل با رقیب‌شان پس از اعلام رای شورای رقابت است. مهراد عبدالرزاق، رئیس هیات مدیره اسنپ فود اعلام کرد در حال حاضر ۳۵ درصد بازار دلیوری غذا را پلتفرم‌های آنلاین در اختیار دارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱ اسفند

به گزارش پیوست، آی‌هوم، سرویس آنلاین حوزه املاک که تابستان امسال خبر خرید آن توسط پلتفرم ثبت نیازمندی‌های آنلاین یعنی دیوار منتشر شده بود، حالا خبرهایی در مورد تعدیل نیروی این کسب‌وکار به گوش می‌رسد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

دبیر شورای عالی فضای مجازی خواستار دریافت اسامی دستگاههای اجرایی که در پیاده سازی دولت الکترونیک همکاری نمی کنند برای ارائه به رئیس جمهور شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

به گزارش فارس، عضو حقیقی شورای عالی فضایی گفت: ساخت ماهواره‌ای از نوع سنجشی و با دقت یک متر توسط ۹۱ دانشمنددانشگاه صنعتی امیرکبیر در فاز نخست با کادر تخصصی ۱۱ نفر از اعضای هیأت علمی و ۸۰ دانشجوی مقاطع ارشد و دکتری انجام می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

به نوشته‌ی روزنامه ایران، «در روز ملی فناوری فضایی خبری از قول مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران منتشرشد مبنی بر اینکه پروانه فعالیت اولین اپراتور ماهواره‌ مخابراتی اعطا شد.» در پی اعلام این خبر به سراغ «حسین شهرابی» مدیر کنسرسیوم اپراتور ماهواره مخابراتی کوثر رفتیم و با وی درباره چگونگی صدور این پروانه و پیامدهای مثبت راه‌اندازی اپراتور ماهواره‌ای مخابراتی به گفت‌و‌گو نشستیم که این گفت وگو را می‌خوانید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

به گزارش پیوست، مسافران به کمتر از نصف سفرهای اسنپ امتیاز می‌دهند. تیم کنترل کیفی اسنپ اعلام کرد به ۴۳ درصد سفرهای سامانه حمل‌ونقلی اسنپ امتیاز داده می‌شود و از این میزان برای حدود ۲درصد سفرها بازخورد منفی ثبت می‌شود. مردم قشم بیشترین و مردم بوشهر کمترین میزان مشارکت برای قبت امتیاز را در میان شهرهای کشور داشتند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

به نوشته‌ی روزنامه ایران، هــــوش مصنــــوعـــی(AI) یکـــی از فناوری‌های نوظهور است که تاکنون در زمینه‌های مختلف ازجمله کنترل روبات‌ها، تجارت الکترونیک، امور مالی، بهداشت و درمان، آموزش، حمل‌ونقل و... نقش آفرینی کرده است اما حالا مایکروسافت می‌خواهد از قابلیت‌های آن در سطحی گسترده بهره بگیرد. قرار است مایکروسافت یک برنامه 5ساله ابتکاری با نام «هوش مصنوعی برای سلامت» (A.I. for Health) را با بودجه‌ای 40 میلیون دلاری راه‌اندازی کند تا به این ترتیب شاهد عدالت و توازن در سطح دسترسی مردم دنیا به پزشک و ابزارهای سلامت بویژه در کشورهای فقیرتر باشیم.

ادامه مطلب