محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۵ بهمن

حذف دفترچه‌های بیمه سلامت اگرچه به گفته مسوولان صرف‌جویی میلیاردی به دنبال دارد، اما صرفه میلیاردی هنوز موجب نشده این پروژه که در راستای توسعه دولت الکترونیک است، با گذشت چند سال‌ از زمانی که مطرح شده، کاملا اجرایی شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۵ بهمن

به گزارش پیوست، میزان فروش شارژ و پرداخت قبوض از طریق USSD پس از اجرایی شدن رمز پویا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
هر چند بانک مرکزی با الزام بانک‌ها به ایجاد امکان استفاده از رمز ایستا در پرداخت‌های کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در طول یک روز در نظر داشت تا امکان پرداخت قبول و خرید شارژ از طریق USSD برای شهروندان فراهم باشد؛ اما به نظر می‌رسد نبود رویه مشخص از سوی بانک‌ها در اجرایی کردن این الزام بانک مرکزی، عملا امکان استفاده از USSD را مشکل کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۵ بهمن

فرانسه اعلام کرده با وجود فشار آمریکا در توسعه اینترنت 5G با هواوی همکاری می‌کند.
به نقل از دیلی میل، فرانسه اعلام می کند برای تامین تجهیزات شبکه 5G خود با هواوی همکاری کند. اما در صورتی که قرارداد همکاری بین فرانسه و هواوی امضا شوند، محدودیت هایی درباره مناطق نظامی و هسته ای وجود خواهد داشت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ بهمن

به گزارش ارز دیجیتال، شش ماه گذشته اوضاع برای ارزهای دیجیتال بسیار امیدوارکننده بوده است. عملکرد ارزهای مختلف باعث شد تا ارزش کل این بازار، برای اولین بار در شش ماه گذشته، به رقمی بالاتر از ۳۰۰ میلیارد دلار برسد.
به گزارش بیت کوینیست، بیت کوین و آلت کوین‌ها از کف قیمت خود که ماه دسامبر ۲۰۱۹ (آذر) شاهدش بودیم فاصله گرفته‌اند و در مسیر بازیابی قرار دارند. تقریبا تمام ارزهای دیجیتال به پیروی از بیت کوین در حال رشد هستند و بار دیگر روندی صعودی را در پیش گرفته‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ بهمن

نائب رئیس هیئت مدیره ارتباطات زیرساخت گفت: ظرفیت زیرساخت شبکه ملی اطلاعات ۵ برابر مصرف فعلی کاربران است و آمادگی ارائه این ظرفیت به ارائه‌دهندگان خدمات، طبق اهداف شورای فضای مجازی وجود دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۳ بهمن

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی مرکز توسعه نوآوری هوش مصنوعی ایران در هفته‌ آینده خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ بهمن

به گزارش آی‌تی‌ایران، با گسترش و سرایت ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان، تعدادی از شرکت‌های تکنولوژی مشهور اعلام کردند که در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ بارسلونا شرکت نمی‌کنند. ویروس کرونا در حال حاضر جان بیش از ۶۰۰ نفر را گرفته و بالغ بر ۲۰ هزار نفر در دنیا از جمله کشور چین به این ویروس مبتلا شده‌اند. همین مسئله باعث شده بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی شاخص، دفترهای خود را در کشور چین تعطیل کنند و از شرکت در گنگره جهانی موبایل در بارسلونا انصراف دهند.

ادامه مطلب