محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۷ بهمن

به نوشته‌ی روزنامه ایران، به تازگی رئیس قوه قضائیه با صدور بخشنامه‌ای خطاب به مراجع قضایی سراسر کشور تأکید کرده است که مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن منحصراً بر عهده صدا‌وسیماست و هرگونه استعلام درباره صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی از حیث پروانه فعالیت، مقررات و موضوعات مرتبط باید از سازمان صدا و سیما به عمل ‌آید و هرگونه فعالیت در این زمینه بدون مجوز این سازمان غیرمجاز است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۷ بهمن

به گزارش آی‌تی‌من، محمد امامی ‌‌مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره‌ ترابردهای موفق از ابتدای اجرای ترابردپذیری اپراتورهای همراه گفته است: ترابردپذیری از تیرماه سال ۹۵ به‌صورت آزمایشی آغاز شد و از ابتدای اجرای رسمی‌‌پروژه ترابرد از یک شهریور ۱۳۹۵ تاکنون، یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۹۸ ترابرد موفق حقیقی و حقوقی انجام شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۶ بهمن

استاد رشته نانوفناوری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو شاخه فیزیک و ریاضی فرهنگستان علوم با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی در مورد سلامتی جامعه و خطراتی که آن را تهدید می‌کند جزو حقوق شهروندی است، ضمن تشریح اثرات مخرب تابش‌های الکترومغناطیسی از تلفن‌های همراه و آنتن‌های فرستنده (BTS) بر سیستم‌های زیستی با اشاره به دلایل تاثیر سیگنال‌های تلفن موبایل و آنتن‌های BTS در تخریب بسیار جدی (تکه شدن) مولکول DNA گفت: مطالعات گسترده جهانی در این رابطه، بوضوح نشان می‌دهند که استفاده از تلفن موبایل برای مدت ۱۰ سال و یا بیشتر تقریباً ریسک پیدایش تومور مغزی بدخیم را ۲ برابر می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۶ بهمن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی ۶ ماهواره برای ارسال به مدار خبر داد.
محمدجواد آذری جهرمی در توییتی نوشت: «۶ ماهواره، آماده‌ ارسال به مدار داریم. سرعت ساخت بالا رفته و باید سرعت ارسال به مدار را هم بالا برد. دانشگاه امیرکبیر ساخت ماهواره سنجشی با دقت یک متر را از امروز شروع کرد. بی‌نظیر است. این بار اسمش را شما انتخاب کنید.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۶ بهمن

به گزارش پیوست، رئیس دفتر رئیس جمهوری با ارسال نامه‌ای به قوه‌ قضائیه نسبت به بخشنامه اخیر ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه به مراجع قضایی سراسر کشور که فعالیت در حوزه صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی را تنها با مجوز صدا و سیما امکان‌پذیر دانسته بود واکنش نشان داد. در این نامه تاکید شده که: «اینگونه امور مرتبط با شورای عالی فضای مجازی است.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن

به گزارش مهر، یک مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت از انجام تمهیدات لازم برای رفع مشکل تحریم دامنه‌های ایرانی خبر داد و گفت: مجموعه‌هایی که احتمال می‌دهند با این نوع مشکل مواجه شوند با ما تماس بگیرند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن

به گزارش پیوست، جدیدترین نسخه اپلیکیشن «علی‌بابا»، سرویس خرید آنلاین بلیط با هدف ارائه کامل‌ترین خدمات سفر و گردشگری در اختیار کاربران قرار گرفت. نسخه ۲۰۲۰ اپلیکیشن علی بابا آنطور که مدیر اجرایی این سرویس اعلام می‌کند در کنار اضافه شدن چند قابلیت شاخص، با هدف ایجاد رابطه کاربری بهتر برای جذب مخاطبان بیشتر برای استفاده از خدمات علی‌بابا به کمک اپلیکیشن آن به روز‌رسانی شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن

به گزارش آی‌تی‌من، رییس قوه قضاییه در بخشنامه‌ای که روز شنبه گذشته خطاب به مراجع قضایی صادر کرد، دستور داد که هرگونه استعلام پروانه فعالیت، مقررات و موضوعات مرتبط با صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی صرفا از سازمان صدا وسیما انجام شود.

ادامه مطلب