محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳ آبان

به گزارش فارس، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: اگر بتوانیم مجالی برای حضور شرکت‌های فضاهای پایه و استارت‌آپ‌ها فراهم کنیم و بازار لازم را در اختیار آنها بگذاریم، ناخودآگاه جایگاه ایران را در عرصه فضایی نیز بالاتر برده‌ایم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳ آبان

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران گفت: طرح هم پذیرندگی پرداخت آنلاین کرایه تاکسی، در مراحل نهایی قرار دارد و این طرح تا پایان پاییز اجرایی خواهد شد.
آقای محمد فرجود در خصوص آخرین وضعیت طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی افزود: ایجاد زیرساخت پرداخت الکترونیک در ناوگان تاکسیرانی یکی از موضوعاتی بوده که در طول یکسال اخیر به صورت جدی پیگیری شده و در همین راستا نیز با همه شرکت‌های فعال در زمینه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی یا پرداخت خرد مذاکره داشتیم و نتیجه بر این شد تا زیرساختی تحت عنوان طرح هم پذیرندگی اجرا شود که بر اساس آن با وجود یک بارکد مشترک نصب شده در هر تاکسی، شهروندان بتوانند عملیات پرداخت کرایه را با استفاده از همه نرم افزار‌ها انجام دهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳ آبان

به گزارش فارس، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: تا زمانی که دستگاه‌ها با این ذهنیت پیش بروند که با تمرکز داده قدرت بیشتری به دست می آورند، نمی توان انتظار داشت تا دولت الکترونیک به اهداف خود دست پیدا کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ آبان

نشانه‌های روشنی از انقلاب صنعتی چهارم و اقتصاد دیجیتال که جزو برنامه‌های اعلامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود را در کشور شاهد هستیم ،اتفاقاتی که در حوزه استارتاپ ها در کشور افتاده است و دانش بومی ، امکانات و بسترهایی که در حوزه صادرات این استارتاپ ها صورت گرفته باعث شده ما در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی کشور و فناوری اطلاعات شاهد رشد باشیم و همگام با دنیا گام برداریم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ آبان

فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جلسه مجمع عمومی سالانه شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص عملکرد و اقدامات این شرکت گفت : شرکت ارتباطات زیر ساخت با افزایش ظرفیت وتوسعه های چند برابری، ایجاد شبکه‌های با کیفیت، مسیرهای محافظت شده موفق شده ارتباط سازنده‌ای با اپراتورها و بخش خصوصی برقرار کند و اپراتورها تاکنون کمترین مشکل را با این شرکت داشته‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ آبان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بالا بردن رفاه اجتماعی و خلق نوآوری‌های اجتماعی از مزیت‌های آزادسازی و انحصار زدایی از داده‌ها است و این که چرا این اتفاق هنوز به شکل کامل رخ نداده است، عدم همدلی میان دستگاه‌هاست.
سازمان فناوری اطلاعات ایران جلسه‌ای را با حضور مسئولان سازمان فناوری، استارتاپ‌های فعال حوزه سلامت و تامین اجتماعی و مسئولان بهزیستی، وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی برای حل موانع سر راه استارتاپ‌ها برگزار کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ آبان

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه ۴۳ درصد ترافیک اینترنت در داخل کشور جابه‌جا می‌شود، گفت: از مرکز ملی فضای مجازی خواسته‌ایم تا این ادعا را از لحاظ فنی، مورد ارزیابی قرار دهند. امیر ناظمی درخصوص میزان وضعیت ترافیک داخلی و خارجی اینترنت در کشور به‌عنوان یکی از شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات، گفت: ما ادعا می‌کنیم که ۴۳ درصد ترافیک اینترنت در داخل کشور مبادله می‌شود و این رقم در ساعات پیک ترافیک به ۴۷ درصد نیز می‌رسد.

ادامه مطلب