محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۴ مهر

رییس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری از اساتید و محققان حوزه زبان‌شناسی رایانشی خواست تا در راه بومی‌سازی تمام نرم‌افزارها در راستای تسهیل به‌کارگیری زبان و خط فارسی تلاش کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۴ مهر

به گزارش دیجیاتو، وزیر صنعت با اشاره به لغو معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافری اعلام کرده که این موضوع قطعا روی نرخ موبایل در کشور تاثیرگذار خواهد بود.
با این حال او عنوان کرده که مخالف افزایش تعرفه عوارض واردات موبایل است. «رضا رحمانی» امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران تاکید کرده «زمانی که تولید داخل به میزان مصرف نیست نباید تعرفه را افزایش دهیم.» به نظر می‌رسد اظهارات رحمانی از این رو مطرح می‌شود که برخی از اعضای وزارت صمت بر این باورند که با گران کردن گوشی خارجی می‌توان از تولید گوشی داخلی حمایت کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۳ مهر

به گزارش دیجیاتو، نمایشگاه تلکام دوباره به تقویم نمایشگاهی بازگشته و قرار است با وقفه‌ای کمی بیشتر از دو ماه در اواخر فصل پاییز و در حد فاصل روزهای ۲۶ تا ۲۹ام آذرماه در محل دائمی نمایشگا‌ه‌ بین‌المللی تهران برگزار شود.
با اینکه پیش‌تر اعلام شده بود نمایشگاه تلکام در سال جاری برگزار نخواهد شد و وزارت ارتباطات و شرکت‌های بزرگ مخابراتی و حوزه ICT نیز از شرکت در این نمایشگاه سرباز زده بودند، تاریخ دقیقی برای برگزاری تلکام اعلام شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۳ مهر

به گزارش پیوست، مدیرعامل تپسی درباره دستورالعمل تاکسی‌های اینترنتی اعلام کرد داده‌هایی که در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد برای محاسبه عوارض است و داده‌هایی مانند اطلاعات مبدا و مقصد و مسافر که حریم خصوصی را نقض کند در اختیار نهادهای دولتی گذاشته نمی‌شود.
میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپسی در نشست خبری این شرکت که با موضوع دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های آنلاین و سوال‌ها و ابهام‌های پیرامون آن برگزار شد، اعلام کرد خط قرمزها و دغدغه‌های تاکسی‌های آنلاین مانند قیمت‌گذاری و شرایط ناوگان و حفاظت از داده‌های شرکت در دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی رعایت شده است و به همین دلیل این دستورالعمل می‌تواند الگوی تعامل بخش دولتی و خصوصی باشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۳ مهر

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ارزهای دیجیتال در اندازه و حجمی نیستند که بتوانند مشکلات عظیم تبادلات مالی کشور را حل کنند.
هدایت الله خادمی با اشاره به تحریم‌ها و کمبود نقدینگی برای جذب سرمایه در بخش خصوصی گفت: در واقع دولت و مجلس برنامه‌ای برای چنین موضوعی ندارند، این روزها با وجود تحریم‌ها مجبوریم کالاهای مورد نیاز خود را از طریق خودکفایی در صنایع تأمین کنیم چه بسا در زمان جنگ تحمیلی نیز همین اتفاق رخ داد و ما بسیاری از محصولات خود را در داخل تولید کردیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۳ مهر

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بحث اصلی ما کلاهبرداری است که به اسم خدمات ارزش افزوده از مردم می‌شود. متاسفانه بخش زیادی از مشترکین از این مسئله آگاه نیستند که چه کلاهی سر آنها می‌رود و اگر می‌دانستند یک ثانیه هم آنها را تحمل نمی‌کردند. این شرکت‌ها که با بهانه‌های مختلف از کمک به نیازمندان گرفته تا خدمات و مسائل غیراخلاقی فضایی را به وجود آوردند که کسب و کارهای سالم تحت تاثیر سوءاستفاده آنها در محدودیت قرار گرفته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۲ مهر

به گزارش پیوست، اولین قرارداد شهرداری‌ها با یک شرکت تاکسی اینترنتی، بین شهرداری تهران و تپسی امضا شد.
علی پیرحسین‌لو، مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهارن در توییتی با اعلام این خبر گفت: «در‌واقع فعالیت‌های این شرکت بعد از این رسمیت یافته و به‌طور توأمان تحت حمایت و نظارت قانونی قرار می‌گیرد. طبعا ضابطه‌های مربوط به ترافیک، آلودگی هوا و امنیت داده‌ها هم باید رعایت شود.»

ادامه مطلب