محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۶ مهر

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در روز جهانی استاندارد به عنوان تدوین‌گر نمونه استانداردهای ملی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شد.
در آئین بزرگداشت روز جهانی استاندارد که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان ملی استاندارد، دبیرکل موسسه استانداردسازی و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی، جمعی از مقامات عالی رتبه کشوری و نمایندگان بخش خصوصی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، واحدهای تولیدی، پژوهشگران، تدوین‌گران و مراکز آموزشی نمونه در حوزه استاندارد معرفی شدند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۶ مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با همتای ارمنی خود بر تسریع اجرایی شدن توافق احداث پارک ویژه برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه فناوری اطلاعات در ارمنستان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در ادامه سفر خود به ایروان ظهر امروز با هاکوپ آرشاکیان وزیر حمل‌ونقل و فناوری‌های پیشرفته ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۶ مهر

مایکروسافت تصمیم دارد تا ۲۰۲۲ میلادی برای ۴۰ میلیون نفر در مناطق حومه ای و دور افتاده آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا دسترسی به اینترنت را فراهم کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۶ مهر

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات در مورد انتشار برخی اخبار در خصوص شناسایی باند فساد در وزارت ارتباطات توضیحاتی ارائه داد.
روز گذشته یکی از سایت‌های خبری اعلام کرده بود که در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که از زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات است، شبکه‌های فساد سازمانی شکل گرفته که با دریافت رشوه، مجوز صادر و با سرمایه‌های مردم بازی می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۵ مهر

معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به محدودیت‌های ماموریت‌های ماهواره‌ها گفت: از آن جا که ساخت ماهواره هزینه‌بر است، کشورها به سمت ساخت منظومه ماهواره‌ای حرکت کردند و این امر نیز در دستور کار پژوهشگاه فضایی قرار دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۵ مهر

رئیس پژوهشکده سامانه‌های حمل‌ونقل پژوهشگاه فضایی از ارائه مدل کیفی بلوک انتقال مداری تا پایان سال خبر داد و گفت: استفاده از این بلوک مداری توان ما را از ۴۰۰ کیلومتر به ۷ هزار کیلومتر افزایش می‌دهد.
رحیم احسانی در نشست خبری امروز با اشاره به توانمندی این پژوهشگاه در زمینه طراحی و ساخت پیش رانش‌های فضایی افزود: برای آن که ماهواره را در مدار قرار دهیم و همچنین کنترل وضعیت انجام دهیم و یا جابجایی مداری داشته باشیم و همچنین برد حامل‌های فضایی را افزایش دهیم، نیاز است تا به دانش فنی ساخت پیش‌ران‌های ماهواره دسترسی داشته باشیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۵ مهر

رئیس پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی گفت: به دلیل تکمیل ظرفیت تأمین ارتباطات در ایام اربعین امسال توسط اپراتورها نیازی به استفاده از بالن ارتباطی فضایی در مرزهای کشور نیست.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند