محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۲ مهر

مسئول واحد تجهیزات ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: ستاد در حوزه فناوری نانو تا کنون بالغ بر ۲۰۰ مدل دستگاه و بالای ۵۰ شرکت تجهیزات سازفعال در حوزه نانو را شناسایی و حمایت کرده‌است و در نهایت تجاری سازی محصولاتشان را داشته‌ایم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۲ مهر

به گزارش دیجیاتو، همزمان با افزایش اعتراضات سراسری ضد فساد در عراق که حالا وارد روز چهارم شده است دسترسی مردم در بخش های گسترده ای از این کشور به اینترنت قطع شده است. موسسه Netblocks که بر دسترسی مردم سراسر دنیا به اینترنت نظارت دارد و در این زمینه تحقیق می کند گزارش داده است که قطعی اینترنت در عراق نخست با پلتفرم های اجتماعی در روز چهارشنبه گذشته آغاز شده و حالا حدودا ۷۵ درصد از اینترنت عراق از جمله پایتخت این کشور یعنی بغداد از دسترس خارج شده است.
البته بنابر گزارش Netblocks قطعی اینترنت در منطقه خودمختار کردستان عراق رخ نداده است چراکه در این مناطق از سیستم دیگری برای دسترسی به اینترنت استفاده می شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۲ مهر

به گزارش تسنیم، مقامات ترکیه شرکت فیسبوک را ۱.۶ میلیون لیر ( ۲۸۲ هزار دلار ) به خاطر نقض قانون حفاظت از اطلاعات در مورد حدود ۳۰۰ هزار نفر جریمه می کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۱ مهر

در پی محدودیت ایجاد شده روی سایت‌های دانلود فیلم، وزیر ارتباطات گفت: این موضوع از سوی دادستانی به ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب دستور داده شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۱ مهر

معاون وزیر ارتباطات در رویداد پلنت فیروز گفت: تجربه تاریخی کشور ما در حوزه اقتصادی نشان می‌دهد که هر زمان دولت پول کمتری در دست داشته، با رشد اقتصادی مواجه شده است مانند فعالان حوزه IT که در سال ۹۷ با در اختیار داشتن کمترین منابع، توانستند به رشد اقتصادی ۶.۴ درصدی دست پیدا کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۱ مهر

سهم محتوای زبان فارسی در اینترنت با ۰.۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته، به ۲.۱ درصد رسید، اما هنوز تا هدف چهار برابر شدنی که سازمان فناوری اطلاعات در یک بازه چهار ساله در نظر گرفته بود، فاصله دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۰ مهر

وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هیات دولت، خواستار تعیین تکلیف پنج هزار میلیارد تومان از سهام مردم در شرکت مخابرات شد.
به نقل از خبرگزاری ایرنا، روز گذشته شایعه اهدای ۲۰۰ لپ‌تاپ از سوی وزیر ارتباطات به نهاد ریاست جمهوری، در توئیتر منتشر شد. امروز ظهر در حاشیه جلسه هیات دولت، این ادعا که مدرک و سندی هم پشت آن نبود توسط وزیر ارتباطات تکذیب شد. آذری جهرمی گفت: از این ماجرا چیزی نمی‌دانم و دستور رسیدگی به موضوع را به دفتر داده‌ام.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۰ مهر

«جلسه هم اندیشی و نشست تخصصی توسعه صادرات حوزه فاوا» با حضور ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای کمیته ماده 19 و صاحبان کسب و کار های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات روز چهارشنبه 10 مهرماه برگزار می شود.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند