محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۰ مهر

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، چند سالی است ردپای تکنولوژی زندگی انسان‌ها را دچار تغییر و تحول کرده و این بار نوبت بازار بورس است تا با حضور یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا به نام بیگ‌دیتا، این حوزه دچار انقلابی اساسی شود. هر سال به تعداد افرادی که برای به دست آوردن درآمد بیشتر در بازارهای مالی و بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند افزوده می‌شود و تعدادی از آنها موفق و برخی نیز ناکام می‌مانند. سرمایه‎گذاران باید با تمام جوانب بازار آشنا باشند و آموزش‌های مربوط به آن را بگذرانند. شاید در آینده‌ای نه چندان دور معامله‌گران بازار بورس در کنار آموزش‌های تخصصی مانند تحلیل تکنیکال و بنیادی، تابلوخوانی و آموزش‌های دیگر مجبور باشند برای موفقیت بیشتر، هر کدام یک دیتا آنالیزور باشند یا دوره‎های مربوط به آن را طی کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۹ مهر

به گزارش پیوست، پیش‌بینی ایجاد و ثبت اطلاعات در سامانه مشترک اطلاعات سفر «سماس» پس از تعیین عوارض ۲ درصدی برای تاکسی‌های اینترنتی بیشترین انتقادات از دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده است.
نگرانی از ثبت و در دسترس قرار گرفتن اطلاعات سفر مسافران توسط دولت و نقض حریم خصوصی آنان بیشترین نگرانی بود که از سوی برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در انتقاد به این دستورالعمل در رابطه با راه‌اندازی این سامانه مطرح می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۹ مهر

به گزارش مهر، معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: گزارش پیشرفت ۸۰ درصدی سند الزامات شبکه ملی اطلاعات به این مرکز ارسال شده و این گزارش با حضور ۴ عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در دست ارزیابی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۸ مهر

به گزارش فارس، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در توییتر به سهم محتوای فارسی اینترنت اشاره کرد و گفت: سهم محتوای فارسی اینترنت به ۲.۱ درصد در جایگاه هشتم جهان رسید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۸ مهر

مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی ایران در ادامه سفرهای استانی خود به خوزستان سفر و در نشست با استاندار و مدیران ارشد این استان شرکت کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۸ مهر

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات با بیان این‌که توسعه اندروید بومی، اختراع دوباره چرخ نیست؛ گفت: با جمع‌بندی همه چالش‌ها در توسعه و تولید سیستم‌عامل مجزا، به جای ارائه سیستم‌عامل کاملا مستقل که توجیه اقتصادی آن با تردید جدی مواجه است، نسخه بومی سیستم‌عامل اندروید را توسعه دادیم. نتایج تست اندروید بومی نشان می‌دهد دانش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کافی جهت توسعه و به سرانجام رساندن این پروژه در کشور وجود دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۸ مهر

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خدمات ارزش افزوده موبایل (وس) نیازمند شفاف سازی است، گفت: برای پایان دادن به این خدمات، هیچ انگیزه سیاسی نداریم.
به نقل از وزارت ارتباطات، حسین فلاح جوشقانی ارائه سرویس خدمات ارزش‌افزوده (وَس) به شیوه کنونی را نوعی کلاهبرداری و سوء استفاده از مشترکین دانست و از نظارت و عزم جدی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات برای مقابله با آن خبر داد.

ادامه مطلب