محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۳ مرداد

به گزارش سیناپرس، اپراتورهای فعال کشورمان که در سال‌های اخیر فعالیت زیادی برای جذب کاربر داشتند و البته موفقیت‌هایی نیز در این زمینه کسب کردند.
شاخص های ارتباطی که توسط سازمان تنظیم مقررات اعلام می شود، در بین متخصصان و فعالان ارتباطات داخلی و خارجی بسیار مهم بوده و به همین منظور، آمار مربوطه به صورت دوره‌ای اعلام می ‌شود. البته اپراتورها نیز از آمارهای مذکور به منظور تبلیغات گسترده خود استفاده کرده و روی نقاط قوت این امتیازات تمرکز می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۳ مرداد

به گزارش مهر، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران بر آمادگی دائمی بالن مدیریت بحران برای ارائه خدمات ارتباطی در شرایط خاص تأکید کرد.
به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، به منظور بررسی فعالیت‌های انجام شده در زیرسیستم باند اس مخابراتی پروژه بین‌المللی ماهواره دانشجویی کوچک (SSS) و توسعه زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه پژوهش و فناوری، دکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران به همراه هیئتی از پژوهشکده علوم و فناوری هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۳ مرداد

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، دولت به دنبال ایجاد بستر لازم براى رشد اکوسیستم استارت‎آپى است. حتی در این میان، رئیس‌جمهوری چند هفته قبل با تعدادی از مدیران استارت‌آپ‎‌ها ملاقات کرد تا حمایت خود را از فعالیت اقتصادی در این بخش نشان دهد. اما به‌رغم رشد استارت‌آپ‌ها طی یک دهه گذشته حالا اکثر استارت‌آپ‌ها این روزها حال خوشى ندارند و موج امیدی که در فضای استارت‌آپی به وجود آمده بود با نبود رونق کسب و کارهای این بخش (یا حداقل رونق و رشد پیش‌بینی شده) به سمت فضای نامشخصی در حال حرکت است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ مرداد

به گزارش ایرنا، ۱۳ مرداد امسال هیات وزیران، آیین‌نامه‌ای را در خصوص فرآیند ماینینگ رمز ارزها تصویب کرد. مصوبه‌ای که به گفته هیات مدیره انجمن بلاک‌چین می‌توانست یک بازی برد-برد باشد و ابراز امیدواری کرد که دولت در این مصوبه، تجدید نظر کند.
استخراج رمز ارز مدتی است به یکی از مسائل روز کشور تبدیل شده است. با وجود این که رمز ارز، صنعت اعلام شده اما هنوز نظرات گوناگون و مختلفی درباره آن وجود دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ مرداد

رئیس سازمان فضایی ایران از برنامه ریزی برای برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌های بهره‌بردار از فناوری فضایی با هدف توسعه صنعت پایین دست حوزه فضا، خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ مرداد

به گزارش ایسنا، رئیس هیات مدیره انجمن بلاکچین با اشاره به مصوبه اخیر دولت در مورد فعالیت ماینرها در ایران اظهار کرد: بعد از این مصوبه طبق آخرین اخباری که به دست ما رسیده، ماینرها، کوله‌های خود را بسته‌اند و آماده سفر به کشورهای همسایه هستند.
سپهر محمدی در نشستی که ظهر امروز برگزار شد، با تاکید بر اینکه فناوری بلاکچین فرصت جدیدی را در خدمت کشور برای مقابله با تحریم‌ها گذاشته است، اظهار کرد: انجمن بلاکچین حدود یک سال است که در جریان مصوبه هیات دولت که پیش نویس آن در کمیته اقتصادی دولت آماده شده بود، قرار گرفته و دغدغه‌های خود را اعلام کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ مرداد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اعتبارات وزارتخانه برای توسعه شبکه ملی اطلاعات، برنامه‌های فضایی، ایجاد پیام‌رسان، اصلاح و توسعه مخابراتی و ارتباطی، اجرای فیبر نوری و ... پاسخگو نیست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ مرداد

به گزارش مهر، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به پیش بینی جهانی از دستیابی به کامپیوترهای کوانتومی تا پایان سال ۲۰۳۵ و تدوین نقشه راه فناوری‌های کوانتومی در ایران خبر داد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند