محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۵ مرداد

به گزارش ایسنا، مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره کاهش قیمت این محصول در بازار در پی کاهش قیمت دلار گفت: واردات تلفن همراه از دو طریق با ارز نیمایی برای شرکتهای تولیدکننده اصلی که رابطه مستقیم تجاری با ایران دارند و با ارز حاصل از صادرات در حال انجام است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۵ مرداد

به گزارش ایسنا، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که به زودی دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها نهایی می‌شود.
به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در جمع فعالان رمز ارزها گفت: در گذشته در مواجه با فناوری‌ها و کسب و کارهای نوین عکس‌العمل ها مثبت نبود و زمان زیادی می‌گذشت تا با این حوزه‌ها کنار بیایند اما اکنون نگاه حاکم بر فناوری نوین در مجموعه دولت و این وزارتخانه مثبت است و باید ازفرصت‌های این حوزه استفاده شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۵ مرداد

به گزارش پیوست، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی توانایی صدور بیش از ۳ میلیون امضای الکترونیکی در سال را دارد.
مشاور رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در امور زیرساخت کلید عمومی با بیان این مطلب گفت: «هم‌اکنون سالانه ۱۵۰ هزار امضای الکترونیکی از طریق سامانه این مرکز صادر می‌شود؛ اما ما توانایی صدور ۳ میلیون امضا را از طریق همین سامانه دارا هستیم.»
امیراصغری افزود: «برای توسعه امضای الکترونیکی یک برنامه اولویت‌بندی شده‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم. بر این اساس سامانه‌های مالی و معاملاتی در اولویت قرار دارند و پس از آن سامانه مکاتبات و دبیرخانه‌ها قرار می‌گیرند.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۵ مرداد

وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: بر اساس مصوبه دولت، استخراج و صادرات ارز دیجیتال در ایران بلامانع بوده اما خرید و فروش آن غیرقانونی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ مرداد

به گزارش فارس، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: به دلیل نظام بوروکراسی طولانی که برای تدوین استانداردها و تصویب آیین‌نامه استخراج رمزارز وجود داشت، این موضوع با تاخیر جلو رفت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ مرداد

به گزارش ایسنا، دفاتر پستی تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز برای توزیع و تحویل کارت سوخت باز هستند.
به نقل از شرکت ملی پست، شهروندان تهرانی می‌توانند روز پنجشنبه ۲۴ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۸ در تمامی واحدهای معطله، کارت سوخت خود را تحویل بگیرند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ مرداد

به گزارش پیوست، در مدت کمتر از ده سال از ظهور بلاک‌چین (در سال ۲۰۰۸)، مفهوم «دفاتر کل توزیع شده» خود را در برنامه‌ها و جریانات اصلی تحقیقاتی و سیاست‌گذاری‌ها جای داده است. اقبال عمومی و پذیرش مشتاقانه این مفهوم به واسطه موفقیت بیت کوین، موجب افزایش سریع موارد کاربرد مستعد و دارای قابلیت استفاده از این تکنولوژی شده است که در برخی موارد نیز انتظارات، اغراق آمیز است. انتظاراتی که گاهی بلاک‌چین را دارای نقش متحول‌کننده صنعت و بخش عمومی می‌دانند. گسترش و افزایش تجربیات استفاده از دفاتر کل توزیع شده و عملیاتی کردن نمونه‌های پیاده‌سازی شده، این فرصت را فراهم می‌کند که دیدی فراتر از تبلیغات و گمانه‌زنی بر اساس موارد کاربردی که جنبه نظری دارند حاصل شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۳ مرداد

به گزارش پیوست، مقامات رسمی روسیه بررسی آنتی‌تراست یا انحصارگرایی در مورد اپل را به علت محدود کردن و حذف اپلیکیشن‌های کنترل والدین از اپ‌استور،آغاز کرده است. شرکت اپل کمی بعد از ارائه این سرویس خود، اپلیکیشن‌های دیگر مرتبط در این حوزه را از اپ‌استور خود حذف یا دسترسی به آنها را محدود کرد.

ادامه مطلب