محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۱ مرداد

آخرین آمار منتشره از ثبت دامنه‌ در مرکز ثبت دامنه کشوری حاکی است که تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۷ هزار دامنه فعال فارسی به ثبت رسیده و پسوند دات‌آی‌آر (ir.) بیش‌ترین دامنه‌ی فعال را دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد

به گزارش مهر، دکتر جهانگیر پرهمت با بیان اینکه در خوزستان میزان رسوبات آب و مواد معلق بالاست، گفت: نیاز بود که برای حل این مشکل از توانایی شرکتهای دانش بنیان بهره ببریم، اظهار کرد: بخش عمده ای از سکنه روستاهای خوزستان از آبهای نامناسب که درصد شوری زیادی دارند استفاده می کردند که این میزان رسوبات و کدورات غیر استاندارد بوده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ مرداد

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران دومین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی خود را منتشر کرد تا حمایت از پژوهشگران کشور سرعت گیرد.
به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیش از ۱۴ کارگروه علمی و تخصصی در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول فعالیت هستند تا با حمایت عملی از محققان مسیر آنها برای ادامه کار هموار شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد

به گزارش شرکت مخابرات ایران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دوشنبه ۲۸ مردادماه ۱۳۹۸ به صورت سرزده با مهندس سیدمجید صدری دیدار کرد.
به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم، مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز دوشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۳۹۸ به صورت سرزده با مراجعه به دفتر مهندس سیدمجید صدری، مدیرعامل شرکت، با وی دیدار و گفت و گو کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد

اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار از احتمال لغو حضور پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فناوری اطلاعات جیتکس ۲۰۱۹ خبر داد.
به نقل از اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار، اگرچه شرکتهای سرآمد ایران در حوزه فناوری‌های نوین، چندسالی است که به طور مستمر در نمایشگاه فناوری اطلاعات جیتکس دوبی حضور داشته‌اند، امسال به دلیل عدم تخصیص بودجه، احتمال لغو برپایی پاویون ایران وجود دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد

به گزارش پیوست، بازار اپراتورهای مجازی شبکه تلفن همراه (MVNO) اروپا از قدیمی‌ترین و بالغ‌ترین بازارهای جهان است که فرصت‌ها و چالش‌هایی را تجربه می‌کند.تحقیق vanninventures که سرمایه‌گذار کسب وکار است و بر مخابرات و اینترنت اشیا تمرکز دارد، با عنوان «بازار MVNO اروپایی در سال ۲۰۱۹» این فرصت‌ها را برای MVNOها و سهم شان از بازار بررسی می‌کند و به روندهای غالب در این زمینه می‌پردازد. این گزارش نشان می‌دهد که چگونه موقعیت‌های خاص بازار تلفن‌همراه در کشورهای اروپایی این قاره را به یک فضای پرسود برای اپراتورهای مجازی شبکه تلفن‌همراه تبدیل کرده است. حدود ۴۶۷ میلیون مشترک تلفن همراه در قاره اروپا در پایان سال ۲۰۱۸ وجود داشته که برابر با ۸۶ درصد از جمعیت است و تخمین زده می‌شود که ۱۱۱ میلیون مشترک از این تعداد، مشترکان اپراتورهای مجازی‌اند. اروپا با گذشت ۲۰ سال از میزبانی‌ اولین اپراتور شبکه مجازی همراه، هنوز هم منطقه‌ای موفق در زمینه MVNOها است.

ادامه مطلب