محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۷ تير

به گزارش ایسنا، دریافت وجه نقد در کلیه دفاتر و باجه‌های شهری پست از اول شهریور ممنوع شد.
بهزاد اقبال‌خواه - عضو هیأت مدیره شرکت ملی پست - در یک پست توئیتری نوشت: با تلاش همکارانم در شرکت ملی پست، از اول شهریور دریافت وجه نقد در کلیه دفاتر و باجه‌های شهری پست ممنوع و ارائه خدمات با کارت بانکی میسر خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۶ تير

به گزارش مهر، رئیس سازمان فضایی ایران گفت: سند خدمات حوزه فضایی در ایجاد شهر هوشمند تدوین می‌شود.
مرتضی براری در دومین روز از گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی که با عنوان خدمات مکان محور شهری برگزار شد، اظهار دا شت: با توجه به رشد بسیار بالای اقتصاد خدمات اطلاعات مکانی در دنیا و اهمیت داده‌های مکان محور در ارائه خدمات شهری، تلاش خواهیم کرد تا زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات حوزه فضایی در این بخش را توسعه دهیم و از فناوری فضایی برای ایجاد شهر هوشمند بهره‌برداری کنیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۶ تير

اپراتور اول تلفن همراه تعرفه‌های مکالمه، پیامک و اینترنت ایام حج تمتع را اعلام کرد و از ارائه سیم‌کارت رایگان ویژه حجاج خبر داد.
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هم زمان با فرا رسیدن ایام حج ابراهیمی، مشترکان همراه اولی که قصد مسافرت به کشور عربستان سعودی را دارند، می‌توانند با همراه داشتن سیم‌کارت اپراتور اول از مزایای رومینگ، بدون دغدغه تهیه سیم‌کارت و پرداخت هزینه ارزی استفاده کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۶ تير

به گزارش ارزدیجیتال، سعید خوشبخت، کارشناس و فعال بلاک چین ایران می‌گوید که سرکوب کردن ماینینگ مانند پخش کردن یک غده سرطانی در بدن برای کشور خطرناک است.
این کارشناس خطاب به مسئولین گفت: حتی اگر ماینینگ را سرطان می‌دانید،‌ نگذارید این غده پخش شود. کاری کنیم که فعالیت‌ها قابل شناسایی و دارای شفافیت باشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۶ تير

در حوزه فاوا مانند هر حوزه دیگری پروژه‌هایی مطرح می‌شود که نام «ملی» را یدک می‌کشند، پروژه‌هایی که بعد از مدتی به فراموشی سپرده می‌شوند. در حوزه فاوا پروژه‌هایی ملی مانند جست‌و‌جوگر ملی، ایمیل ملی، ات‌ساین (در نشان) ملی، پیام‌رسان ملی، موبایل ملی، آنتی‌ویروس ملی و... مطرح شده است که در این میان شاید بتوان گفت تنها پروژه‌ای که توانسته تا حدودی مسیر خود را ادامه دهد، شبکه ملی اطلاعات است. اما چرا پروژه‌هایی که نام ملی به خود می‌گیرند با وجود هزینه‌های کلان نتوانسته‌اند مسیر را تا آخر طی کنند. روزنامه ایران چرایی موفق نبودن پروژه‌های ملی حوزه فاوا را با کارشناسان این حوزه در میان گذاشته است که می‌خوانید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۶ تير

اپراتور اول تلفن همراه در جریان کارگاه بین المللی اتحادیه جهانی مخابرات، نقش خود را در توسعه اکوسیستم دیجیتال کشور بیان کرد.
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مهدی غیناقی عضو هیئت مدیره و سید یاسر دیباجی مدیر کل مطالعات و توسعه راهبرد همراه اول در دومین روز از برگزاری کارگاه بین المللی «ظرفیت سازی و توسعه مهارت برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال» که توسط اتحادیه جهانی مخابرات و با همکاری دانشکده عملی کاربردی پست و مخابرات در تهران در حال برگزاری است، به ارائه تصویری کلان از برنامه چشم انداز اپراتور اول تلفن همراه در برابر نمایندگانی از ۱۲ کشور جهان پرداختند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۵ تير

تعرفه پیشنهادی وزارت نیرو برای استخراج ارزهای دیجیتالی، معادل با تعرفه برق صادراتی است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود:
مراکز تولید ارزهای دیجیتال انرژی زیادی برای پردازش و خنک کردن پردازنده‌ها صرف می‌کنند تا جایی که برای استخراج هر بیت کوین، برقی معادل برق مصرفی یک خانه در مدت ۲۴ سال استفاده می‌شود و لذا در صورت فعالیت غیرمجاز، بخش مهمی از این هزینه با توجه به یارانه‌ای بودن برق در کشور ما، از جیب مردم هزینه می‌شود.

ادامه مطلب