محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۷ تير

به گزارش مهر، سلول‌های بنیادی مزانشیمی به عنوان گزینه‌ای برای سلول درمانی ضایعات مختلف، همواره مطرح و مورد استفاده بوده‌اند. با توجه به توان تمایزی این سلول‌ها، می‌توان انتظار داشت که پیوند سلول‌های بنیادی مزانشیمی به محل ضایعات استخوانی منجر به تمایز آنان به رده سلولی دلخواه و بهبود ضایعه شود، اما تا کنون ساختار ایده آلی که ترمیم ضایعات استخوانی به‌وسیله سلول‌های بنیادی مزانشیمی را ممکن کند وجود نداشته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۷ تير

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان چندین پروژه مخابراتی با اعتبار یک هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۷ تير

وزیر ارتباطات در توئیت اخیر خود به اعتراض شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ADSL اشاره کرد که خواستار افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های‌شان بودند؛ او در ادامه به آنها توصیه کرد که تکنولوژی خود را به‌روز کنند تا پرداخت هزینه بیشتر برای بهره‌گیری از خدمات اینترنتی باکیفیت‌تر برای مشترکان قابل قبول باشد. این در‌حالی‌ست که طی روزهای گذشته مدیرعامل شاتل به افزایش هزینه نیروهای انسانی و تجهیزات تاکید کرده و افزایش قیمت اینترنت ADSL را در این شرایط طبیعی عنوان کرده بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۶ تير

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول بنیادی، بافت قلبی آسیب دیده قادر به خود ترمیمی نیست. سلول‌های عضلات قلبی یا کاردیومیوسیت‌ها به اندازه کافی تکثیر نمی‌شوند که بافت مرده یا آسیب دیده را ترمیم کنند؛ در نتیجه اغلب افرادی که دچار حملات قلبی می‌شوند دچار نارسایی قلبی می‌شوند و مشکلات مربوط به این عارضه عوارض جانبی زیادی را برای آنها ایجاد می‌کند و حتی منجر به مرگ می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۶ تير

به گزارش مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی در آستانه روز جهانی میکروبیوم گفت: عوامل بیشماری در ایجاد بیماری های مختلف نقش دارند که میکروب ها یک گروه از این عوامل هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۶ تير

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی ضیغمی مدیر کانون پتنت گفت: در حال حاضر ۵۶ دفتر همکار کانون در مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۶ تير

امیر ناظمی در گفتگو با مهر با بیان اینکه اتصال دستگاه‌های دولتی به شبکه دولت الکترونیک برای وزارت ارتباطات هزینه در پی دارد، اظهار داشت: اتصال دستگاه‌های دولتی به مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) طبق قانون رایگان است و بر این اساس نمی‌توان از دولت بابت این خدمات هزینه‌ای دریافت کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اعزام یک هیات تجاری به روسیه، عنوان کرد: با حمایت مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، یک هیات بلندپایه تجاری و فناوری ایرانی ۱۸ تا ۲۳ تیرماه سال جاری به همراه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به کشور روسیه سفر می کنند تا شرایط همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور را بررسی کنند.

ادامه مطلب