محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۳ تير

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تولید کالاها و محصولات گوناگون، فناوری‌های پیشرفته‌ای را به خدمت گرفته و رشدی شتابان یافته است. اما همین اندازه از تولیدات موجب ایجاد ضایعات شده است. کار از بین بردن اصولی و غیر مخرب این پسماندها اگر بیش از تولید فناورانه دشوار نباشد به همان میزان سختی دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۲ تير

به گزارش ارز دیجیتال، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تأکید براینکه هنوز ماینینگ ارزهای دیجیتال در دولت تصویب نشده است، گفت که قانونی دراین باره نداریم.
ابوالحسن فیروزآبادی درباره گستردگی تولید ارزهای مجازی (بیت کوین) در کشور، اظهار داشت: طرحی برای قانونمند کردن این موضوع با استفاده از نظرات دستگاه‌های مربوطه از جمله بانک مرکزی، وزارت نیرو، سازمان بورس و … آماده و در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد ولی هنوز در هیات دولت مورد بررسی قرار نگرفته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۲ تير

به گزارش ایرنا، اختلال شبکه GPS باعث بروز مشکلاتی در سیستم ناوبری هواپیماها، کسب‌وکارهای مبتنی بر لوکیشن می‌شود و سرویس‌های مشتریان TD-LTE را به طرز جدی مختل می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۲ تير

به گزارش ایرنا، دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: برنامه‌ای برای رفع فیلتر پیام‌رسان توئیتر وجود ندارد البته تصمیم‌گیری در این خصوص در اختیار کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۲ تير

به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران فرصت بسیار بزرگی برای سرمایه گذاری خارجی به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات است و شرکت های سرمایه گذار می توانند در کنار سود دهی مناسب از جذابیت های لازم در ایران نیز برخوردار باشند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۲ تير

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت، بی‌سیم و تلفن همراه در شش ماهه دوم سال ۹۷ خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۱ تير

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روح الله استیری درباره اقدامات سال گذشته این مرکز، بیان کرد: توسعه سبد حمایتی یکی از اقدامات معاونت علمی و فناوری در سال گذشته محسوب می شود. به نحوی که حمایت از شرکت‌های خلاق در کنار حمایت از شرکت های دانش بنیان آغاز شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۰ تير

دبیر شورای عالی فضای مجازی در حکمی معاون اقتصادی و تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی را منصوب کرد.
ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در حکمی «سید هادی سجادی» را به عنوان «معاون اقتصادی و تنظیم مقررات» مرکز ملی فضای مجازی منصوب کرد.

ادامه مطلب