محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ بهمن

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، از برگزاری تمام‌الکترونیک مناقصات در شهرداری تهران خبر داد که طی آن تمام مراحل انجام معاملات و برگزاری مناقصات به صورت الکترونیکی و با ابزارهایی مانند امضای دیجیتال انجام خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ بهمن

وزیر راه و شهرسازی گفت: مالکانی که پیامک خوداظهاری دریافت کرده‌اند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری و با مراجعه به سامانه املاک و اسکان، وضعیت املاک مازادشان را با شواهد درخواستی سامانه مشخص کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ بهمن

به نوشته‌ی آی‌تی‌ایران، بانک مرکزی در حال تست فرایندهای اجرایی شدن دریافت کد مالیاتی برای متقاضیان دستگاه‌های POS و درگاه‌های پرداخت اینترنتی است

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ بهمن

بر اساس آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به ۱۵۰ درصد رسیده است.
سال ۹۲ و قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور حدود ۸۰ درصد (۶۰ میلیون نفر) بود. پس از روی کار آمدن دولت توسعه اینترنت پهن‌باند سیار، ثابت و ضریب نفوذ تلفن همراه سرعت بیشتری به خود گرفت تا جایی که می‌توان گفت رتبه ضریب نفوذ اینترنت در کشور رتبه خوبی است. البته همانطور که وزیر ارتباطات و معاونان او بارها تاکید کرده‌اند، وضعیت اینترنت ثابت ما وضعیت مناسبی نیست و هنوز موانع زیادی برای رفع مشکل سرعت اینترنت ثابت وجود دارد و باید در این زمینه کار بیشتری صورت داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۳ بهمن

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تغییر رویه واردات گوشی تلفن همراه مسافری خبر داد.
حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفتگو با رسانه ملی با اعلام این خبر افزود: در رویه جدید، تمامی مسافرانی که وارد کشور می‌شوند باید نسبت به ثبت اطلاعات هویتی و همچنین ثبت تجهیزات تلفن همراه در سامانه گمرک اقدام کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲ بهمن

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ساخت ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» و سامانه بلوک انتقال مداری «سامان» توسط پژوهشگاه فضایی به اتمام رسیده و فرآیند تحویل گیری آن تا پایان سال انجام می شود.
مرتضی براری ساخت ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» را در راستای حرکت در مسیر نقشه راه فناوری فضایی کشور برای دستیابی به ماهواره مخابراتی در مدار ژئوی زمین عنوان کرد و گفت: این ماهواره توسط پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲ بهمن

طی یک سال گذشته، ۲۱۰۰ سایت جدید تلفن‌همراه، وارد شبکۀ ایرانسل شده است.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، طی بازۀ زمانی نیمۀ دی ماه ۱۳۹۸ تا نیمۀ دی ماه ۱۳۹۹، توانسته است با برنامه‌ریزی دقیق و با وجود محدودیت‌های ناشی از شرایط کرونایی و تحریم، ۲۱۰۰ سایت جدید را در سراسر ایران، وارد شبکۀ تلفن‌همراه خود کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ بهمن

به گزارش دیجیاتو، قوه قضاییه علیه وزیر ارتباطات اعلام جرم کرده و آذری جهرمی باید برای پاسخ به سوالات بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه در دادسرا حضور یابد.

ادامه مطلب