محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ بهمن

هند قانون دیجیتال جدیدی وضع کرده تا از شرکت های تجارت آنلاین و پلتفرم های با پرداخت آنلاین مالیات برابرسازی ۲ درصدی دریافت کند، این موضوع با مخالفت فیس بوک و گوگل روبرو شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ بهمن

به گزارش دیجیاتو، ناوگان اسنپ بیش از ۲ میلیون نفر کاربر راننده دارد که از این تعداد بیش از ۱۳ هزار نفر دارای معلولیت هستند. اسنپ اعلام کرده تاکنون بیش از ۳۱ میلیون سفر اسنپی توسط این قشر انجام شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ بهمن

به گزارش دیجیاتو، نمایشگاه بین المللی مخابرات و فناوری اطلاعات (تلکام ۹۹) با شعار «عرضه و تقاضای فناوری برای جهش تولید» در تاریخ ۵ تا ۸ اسفندماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ بهمن

رئیس سازمان فضایی ایران از درخواست یکی از بانک‌های کشور برای دریافت پروانه اپراتوری ماهواره سنجشی خبر داد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرتضی براری عصر امروز در مراسم روز ملی فضایی با اعلام این خبر گفت: همزمان پروانه یک اپراتور دیگر نیز درحال تدوین است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ بهمن

به گزارش پیوست، اعتراضات مکرر کاربران پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی درمورد محاسبه تعرفه ترافیک داخلی به قیمت اینترنت بین‌الملل، همچنان با تکذیب اپراتورها و سکوت وزارت ارتباطات روبرو می‌شود؛ اما این بار سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و به صورت تلویحی آن را تایید کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ بهمن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صدور موافقت اصولی پروانه اپراتور ملی ماهواره برای شرکت مپنا خبر داد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در مراسم روز ملی فناوری فضایی با اعلام این خبر گفت: ماهواره مخابراتی ایرانی این اپراتور ملی ماهواره تا سه سال آینده در موقعیت 43.5 درجه مدار زمین قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ بهمن

به گزارش ایرنا، تصور اینکه کشور بتواند بدون اینترنت پرسرعت به اهداف توسعه، به ویژه رشد و رونق اقتصادی دست پیدا کند بسیار دشوار است؛ در حالی که اقتصاد جهانی نیز در مسیر دیجیتالی شدن قرار دارد منطقی نیست که با مانع تراشی جلو توسعه زیرساخت‌های ضروری ارتباطی و از جمله توسعه پهنای باند گرفته شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ بهمن

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: زیرساخت ارتباطی شبکه ملی اطلاعات ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.
«حمید فتاحی» معاون وزیر ارتباطات در توئیتر خود نوشت: پیشرفت زیرساخت‌ ارتباطی شبکه ملی اطلاعات بیش از ۸۰ درصد است. آنچه در برخی برداشت‌های مغرضانه از ارزیابی‌های منصفانه مرکز ملی، پیشرفت ۲۵ درصدی گزارش شده، اجزایی از زیرساخت اطلاعاتی‌ است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند