محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۶ دي

به گزارش زومیت، روز گذشته، خبری مبنی بر دستگیری معاون سابق هلدینگ سرمایه‌گذاری «سرآوا» هنگام خروج از کشور منتشر شد. شرکت سرآوا با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اطلاع‌رسانی کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۵ دي

به گزارش پیوست، پروژه ملی «ابر ایران» در قالب تفاهمنامه‌ای بین دولت و بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ٢ هزار و ۴٠٠ میلیارد تومانی رونمایی شد.
خدمات ابری یا Cloud services مجموعه‌ای از سرویس‌ها بر اساس معماری پردازش ابری است که بر بستر اینترنت ارائه می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۵ دي

به گزارش پیوست، بانک مرکزی با همکاری شرکت شاپرک اولین پذیرش کسب‌وکارهای فین‌تکی را در سندباکس خود تا بهار ۱۴۰۰ کلید می‌زند. به گفته مدیر اداره زیرساخت و پشتیبانی بانک مرکزی گروه‌های مختلف فین‌تک‌، برای حضور در این سندباکس مشخص و گروه‌بندی شدند و در بهار ۱۴۰۰ اولین گروه در آن پذیرش می‌شوند. همچنین رضا بیات‌ترک اعلام کرد که هم‌اکنون در حال طراحی سایتی هستند تا با متقاضیان این حوزه در تعامل باشند و پاسخگوی سوالاتشان باشند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ دي

رئیس دفتر رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران اعلام کرد حسن روحانی به وزرای اطلاعت و کشور ماموریت داده است تا موضوع استخراج غیر قانونی رمز ارز را پیگیری و با متخلفان، برخورد کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ دي

معاون سرویس‌های شهروندی سازمان فاوای شهرداری تهران در حاشیه اولین روز برگزاری نمایشگاه تراکنش به معرفی و تشریح کاربردهای «شهرپی» پرداخت و هفت‌‌هزار تاکسی را مجهز به امکانات این سامانه عنوان کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ دي

به گزارش میزان، معاون اول قوه قضاییه گفت: زیرساخت احراز هویت برخط قوه قضاییه، گامی دیگر در جهت اهداف سند تحول دستگاه قضایی و تسریع و تسهیل توأم با تکریم مراجعان به دستگاه قضایی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ دي

به گزارش مهر، وزارت ارتباطات ساماندهی سیم‌کارت‌های تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را مورد بررسی قرار داد.
سوء استفاده از خطوط یا خدمات ارتباطی، یکی از مشکلات رایج ارتباطات و موبایل است. سازمان تنظیم مقررات تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای پیشگیری از این سوءاستفاده سیم‌کارت‌های بی‌هویت را در سه مرحله ساماندهی کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ دي

به گزارش مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، بهنام ولی‌زاده، با اشاره به تبصره ۲ بند ث ماده ۶۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور به منظور تبادل و به اشتراک گذاری اطلاعات اظهار داشت: در مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) دو بستر نرم افزاری تبادل خدمات الکترونیکی وجود دارد که در گذرگاه عمومی خدمات دولت (PGSB)، تبادل اطلاعات به منظور ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی به کسب وکارها جهت ایجاد تسریع در رسیدگی به تقاضاهای مردم صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب