محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

به گزارش ایسنا، مدیرعامل بورس کالا از مذاکره بین بورس کالا و وزارت ارتباطات برای بورسی شدن پهنای باند اینترنت خبر داد.
حامد سلطانی‌نژاد با اشاره به مذاکرات اولیه با وزارت ارتباطات، اظهار کرد:در حوزه معاملات پهنای باند اینترنت مذاکرات اولیه ای با وزارت ارتباطات داشتیم که هنوز موفق نبوده است. محور مذاکرات این بود که اگر قرار است پهنای باند واگذار شود در یک قالبی به بورس کالا بیاید و از این طریق واگذار شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

سازمان فضایی ایران از فعال سازی ظرفیت همکاری بین‌المللی با هدف استفاده از تصاویر ماهواره‌ای در پایش پهنه های سیل جنوب و جنوب شرقی کشور خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

پنجمین جلسه فروم اشتراک‌گذاری و تحلیل اطلاعات تهدیدات سایبری با عنوان ارائه مفاهیم و شاخص‌های محاسبه آگاهی وضعیتی حوزه ICT برگزار شد. یکی از مباحث، سامانه ساتا (سامانه اشتراک و تحلیل اطلاعات) است که پایش سرویس‌های حیاتی در قلمرو ICT را برعهده دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در فدراسیون فاوا، پیگیر تصویب آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور از سازمان توسعه تجارت شدند.
به نقل از فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران(فاوا)، اعضای هیئت مدیره این فدراسیون در نشستی با رئیس سازمان توسعه تجارت، خواستار پیگیری تصویب آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور شدند که به رغم تصویب آن در کمیته کارشناسی شورای عالی صادرات، همچنان در انتظار تصویب نهایی برای اجرایی سازی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

مرکز پایش ماهواره ای سازمان فضایی ایران با جمعیت هلال احمر و سازمان مدیریت بحران در تهیه نقشه پهنه‌های سیل جنوب کشور تعامل می کند.
به نقل از سازمان فضایی ایران، از ابتدای هفته جاری در تعامل سازمان فضایی ایران با جمعیت هلال احمر و سازمان مدیریت بحران ،در جهت تهیه نقشه پهنه‌های سیل در جنوب و جنوب‌شرق کشور، دستور ویژه به مرکز پایش ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران جهت همکاری‌ لازم ابلاغ شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

سازمان فضایی ایران، اطلاعیه بورسیه دکترای سازمان همکاری های فضایی آسیا- اقیانوسیه (اپسکو) را برای دانشگاه هاربین چین اعلام کرد.
با توجه به مشارکت دانشگاه تکنولوژی هاربین چین (Harbin Institute of Technology) در برنامه مشترک بورسیه سازمان همکاری های فضایی آسیا- اقیانوسیه (اپسکو) و شورای بورسیه چین،‌ سازمان اپسکو نسبت به ارسال اطلاعیه اعطای بورسیه درمقطع دکترا درسال ۲۰۲۰، اقدام کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

به گزارش آی‌تی‌من، موبایل‌های هواوی در نیمه اول سال جاری، بیش از ۴۰ درصد سفارش‌های گوشی تلفن همراه را در بازارگاه دیجی‌کالا به خود اختصاص دادند و از این نظر، بالاتر از سامسونگ و نوکیا در رده اول قرار گرفتند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

به گزارش آی‌تی ایران، سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو آپارات از دقایقی پیش به دلیل از کار افتادن دامنه اینترنتی از دسترس خارج شده و به گفته‌ مدیرعامل آپارات، علت این اتفاق تحریم‌های بین‌المللی است.

ادامه مطلب