محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۸ دي

به گزارش پیوست، شرکت آسیاتک در نمایشگاه الکامپ امسال از طرحی رونمایی کرد که زیرساخت‌های ارائه سرویس به ۲ میلیون مشترک اینترنت ثابت بر پایه فیبرنوری را آماده می‌کرد؛ اما اکنون مدیرعامل این شرکت می‌گوید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اجرای این طرح مخالفت کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۷ دي

به گفته مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، درصورتی که تخلف سیم‌کارتی که پیامک تبلیغاتی مزاحم ارسال می‌کند، آشکار شود، نه‌تنها امکان ارسال پیامکی آن سیم‌کارت غیرفعال می‌شود، بلکه ارسال پیامک تمامی سیم‌کارت‌هایی که به اسم آن فرد باشد نیز غیرفعال خواهد شد.
برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه ستاره۸۰۰ مربع (*۸۰۰#) که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شدند، راه‌اندازی کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۷ دي

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه بررسی وضعیت پروژه های مجتمع های فناوری اطلاعات و ارتباطات در ۸ استان کشور که از آبان ماه سال ۹۷ وارد فاز عملیاتی شدند و تا آذرماه سال جاری ادامه یافت، برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۷ دي

به گزارش پیوست، طرح «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» که پس از نزدیک به یکسال بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس، اوسط آذر ماه مجددا برای تدوین و تصویب نهایی به مجلس بازگشت، در تغییرات جدید حدود و ثغور وظایف و اختیارات دستگاه‌ها در مرزبانی دیجیتال (درگاه‌های ورود و خروج پهنای باند ارتباطی با خارج از کشور) را به شورای عالی امنیت ملی واگذار کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۷ دي

به گزارش ایسنا، به گفته عضو شورای عالی فضای مجازی، برابر مصوبات و تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت ارتباطی، اطلاعاتی و خدمات پایه کاربردی این شبکه برعهده وزارت ارتباطات است و مقرر است طرح و سند معماری شبکه ملی با اعمال نظرات کارگروهی در شورای عالی فضای مجازی، در جلسه بعدی این شورا تصویب شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۷ دي

همراه اول از اختصاص ۵۰ ميليارد ريال جهت کمک به سیل‌زدگان خبر داد.
اپراتور اول تلفن همراه کشور ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان جنوب کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد که در راستای مسؤولیت اجتماعی و جهت تهیه اقلام ضروری برای سیل‌زدگان ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده که بزودی در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۷ دي

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: طراحی ماهواره ظفر به پایان رسید و در هفته آینده رسما آن را تحویل خواهیم گرفت تا مقدمات برای پرتاب فراهم شود.
مرتضی براری در توئیتر نوشت: طراحی ماهواره ظفر به پایان رسید و در هفته آینده رسماً آن را تحویل خواهیم گرفت تا مقدمات لازم برای قرار گرفتن در مدار نهایی شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۷ دي

به گزارش پیوست، راه‌اندازی و اجرای «شبکه ملی اطلاعات» هنوز یکی از پرمناقشه‌ترین موضوعات در میان نهادهای حاکمیتی است. دولت معتقد است ۸۰ درصد از پروژه شبکه ملی اطلاعات را پیش برده است و منتقدان حاکمیتی از جمله مرکز ملی فضای مجازی براین باور هستند در پیشرفت این پروژه عقب‌ماندگی وجود دارد و اگر این شبکه راه‌ افتاده پس چرا هنوز ۹۵ درصد جست‌وجوی فضای مجازی از طریق گوگل انجام می‌شود و بیش از ۹۰ درصد پیام‌ها هنوز از طریق تلگرام فیلتر شده یا واتس‌اپ رد و بدل می‌شود.

ادامه مطلب