محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۴ بهمن

به نوشته‌ی روزنامه ایران، امروزه استارتاپ‌ها جایی برای خود در اقتصاد کشور باز کرده‌اند و حرفی برای گفتن دارند. کسب و کارهای نوپایی که با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کرده‌اند تا به گشایش نسبی رسیده‌اند. برای اینکه از وضعیت کنونی آنها باخبر شویم به‌سراغ برخی از فعالان حوزه استارتاپی کشور رفتیم و درباره حال و روز آنها پرسیدیم، اینکه آیا مشکلاتی که پیش از این با آنها دست و پنجه نرم می‌کردند، حل شده است؟ اکنون چه مشکلاتی کماکان گریبانگیر آنهاست؟ و اینکه تحریم‌ها چه میزان روی کسب و کار آنها تأثیر گذاشته است؟

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۴ بهمن

به گزارش پیوست، مدیرانی از وزارت ارتباطات و وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه به همراه شرکت‌های مخابراتی این کشور در جلسه‌ای از تشکیل کمیسیون مشترک دو جانبه ICT برای همکاری‌ در زمینه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی خبر دادند.
معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه و رئیس هیات مدیره شرکت ترک‌سل در این جلسه با اشاره به همکاری خوب ترک‌سل با شرکت مخابرات ایران گفت: «ما می‌توانیم سیستم ارتباطی مناسبی از مسیر ترکیه، پاکستان و ایران به صورت کابلی ایجاد کنیم تا کشورها مسیر جاده ابریشم از این طریق به یکدیگر متصل شوند.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۴ بهمن

به گزارش شرکت مخابرات ایران، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: حدود ۸۰ درصد امکانات صنعت مخابرات، داخلی است و آمادگی لازم برای استفاده از تولیدات داخل در ۲۰ درصد باقیمانده نیز وجود دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳ بهمن

به گزارش پیوست، پس از موافقت شورای نگهبان در مورد روند احراز هویت الکترونیکی در دی‌ماه سال گذشته، وزارت کشور از ابتدای سال جاری برای تعیین سازوکار صندوق‌های رای الکترونیکی مذاکره خود را با شورای نگهبان آغاز کرد. امیر شجاعان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در مورد نتیجه این جلسات به پیوست گفت: «ما از ابتدای سال برای رفع حساسیت شورای نگهبان در مورد انتخابات الکترونیکی، جلساتی با آنها برگزار کردیم؛ اما تا این زمان که با شما صحبت می‌کنم هنوز در مورد صندوق‌های الکترونیکی اخذ رای به نتیجه نرسیدیم.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳ بهمن

به گزارش پیوست، در این بخشنامه تاکید شده که هر گونه فعالیت در این زمینه بدون مجوز این سازمان غیر مجاز است. براساس اعلام «وحید فرهمند» معاون تدوین مقررات و امور حقوقی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) به پیوست طبق این ابلاغیه و برای اجرای درست قوانین بالادستی که پیش از این موجود بوده‌اند فعالان حوزه صوت و تصویر فراگیر شامل سرویس‌های VOD، اشتراک ویدئو، IPTV و غیره باید از این سازمان مجوزهای لازم خود را دریافت کنند. فرهمند در مورد جزییات این ابلاغیه به پیوست گفت: «ورود حاکمیت به مقوله تنظیم‌گری در این زمینه به دلیل فراگیر شدن سرویس‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و استقبال خوب کاربران از آنها بوده است. با رشد این سرویس‌ها کاملا طبیعی است که حاکمیت برای تصمیم‌گیری موثرتر و همچنین توسعه این صنعت چاره‌اندیشی کند و منفعل نباشد. این بازار نیاز به یکپارچگی در تنظیم‌گری و نظارت دارد تا شرایط رقابت سالم و رشد برای همه فعالان آن فراهم شود.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳ بهمن

به گزارش روابط عمومی ایران‌کیش، این شرکت از طرح مشترک خود و بانک تجارت رونمایی کرد که بر اساس آن، کلیه مشتریان بانک‌ها می‌توانند با استفاده از کیوآرکد مشترک ایران کیش و بانک تجارت، عملیات پرداخت خود را انجام دهند.
به گزارش پیوست، در مراسم رونمایی از این طرح که با حضور مدیرعامل بانک تجارت برگزار شد، پیمان طبری مدیرعامل ایران کیش، گزارشی از عملکرد و اهداف این شرکت ارائه داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص ماهواره ظفر گفت: ماهواره ظفر سه مأموریت دارد. مأموریت اول این ماهواره تصویر برداری سنجشی برای حوزه کشاورزی و بحران‌های طبیعی است.

ادامه مطلب