محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

این آیین‌نامه قرار است به پیشنهاد مشترک سازمان توسعه‌ی تجارت ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به هیات وزیران ابلاغ شود که فناوران جهت نظرخواهی از علاقه‌مندان این حوزه بخش‌هایی از آن را در این گزارش منتشر کرده است. نکته‌ی جالب این دستورالعمل نقش محوری اتحادیه‌ی صادرکنندگان نرم‌افزار و اتاق ایران در تصمیم‌گیری‌ها و نظارت بر روند اجرای کار است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

در راستای برنامه‌های وزارت ارتباطات برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، نوآور و کارآفرین حوزه‌ی فناوری اطلاعات، جزئیات «برنامه نوآفرین» در قالب ۱۲ بسته تا پایان هفته‌ی جاری منتشر خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتر خود نوشت: روز گذشته مبالغ کسر شده از ۲ میلیون مشترک همراه اول که بدون اطلاع در سرویس‌های ارزش افزوده عضو شده بودند، به حساب آن‌ها مسترد شد. مجموع مبالغ کشف شده تا کنون بالغ بر حدود ۳۵ میلیارد تومان بوده است. در مواردی میزان مبالغ بازگشتی به مردم تا ۵ میلیون ریال نیز بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر

«محمد احمدی» معاون فنی و بازرگانی شرکت پُست جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با مهر، درباره‌ی علت توقف تخفیف‌های ۴۰ درصدی این شرکت به حمل و نقل کتاب‌های ناشران در نقاط مختلف کشور، ضمن تائید این خبر، گفت: شرکت پُست در رابطه با خدمات‌دهی به حوزه‌ی فرهنگ، کارکرد خاصی برای خودش تبیین کرده و همواره نسبت به ارسال مرسولات کتب و مطبوعات، سرویس‌های مخفف داشته است. کما اینکه همین الان هم نرخنامه‌ی تخفیفی ما در خصوص کتب و نشریات، نسبت به نامه هم‌وزن (با محتواهای غیر از کتب و نشریات)، حدود ۶۰ درصد است و در واقع ما فقط ۴۰ درصد نرخنامه‌ی مربوط به نامه‌ی هم‌وزن را از این قبیل مرسولات دریافت می‌کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر

به گزارش مهر، بر مبنای گزارش عملکرد وزارت ارتباطات که به تازگی منتشر شده است، طی یکسال فعالیت دولت دوازدهم، توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی شبکه‌ی ملی به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای مطالبه‌ی جدی مقام معظم رهبری و مطابق با اسناد بالادستی و پیوست حکم ابلاغ شده از سوی ریاست جمهوری، مورد پیگیری قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بدون توسعه‌ی ارتباطات ثابت در دسترسی به فناوری‌های جدید مانند اینترنت اشیاء و 5G موفق نخواهیم شد.
نسترن محسنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در زمان شروع نظم‌دهی به همه‌ی فعالیت‌های حوزه‌ی ارتباطات ثابت سیمی در قالب دو پروانه شبکه محور و خدمت‌محور در قالب صدور پروانه‌های FCP و SERVCO، دارندگان پروانه‌های تلفن همراه به واسطه پروانه ارتقای دریافتی از رگولاتوری، بسیار چابک و با سرمایه‌گذاری وسیع به توسعه و ارتقای گسترده شبکه‌های خود از 2G به 3G و 4G پرداختند و اقبال مردم به استفاده از دیتای موبایل افزایش یافت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر

به گزارش ictstartups، نشست خبری رونمایی از نخستین مرکز تماس ماکسیم در تهران، با حضور مدیران روسی این مجموعه و اصحاب رسانه برگزار شد. ماکسیم با حضور در بیش از ۶۰ شهر ایران، بزرگ‌ترین سرویس‌دهنده‌ی خدمات تاکسی اینترنتی در کشور است و با داشتن ۷۰ هزار راننده در ناوگان خود، بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ سفر موفق را در طول یک سال گذشته داشته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر

به گزارش مهر، به نقل از رگولاتوری، وحید مختاری مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منطقه‌ی شمال، از توقف فعالیت ۴۵ شرکت اینترنتی غیرمجاز در استان‌های تهران، مازندران و البرز در شش ماهه‌ی اول سال ۹۷ خبر داد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند