محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر

به گزارش مهر، سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری نمایشگاه دو روزه‌ی فناوری و رسانه‌های دیجیتال، گفت: در این نمایشگاه تولیدکنندگان و استارتاپ‌های توانمند حوزه‌ی سلامت دیجیتال محصولات و آثار خود را در معرض نمایش عمومی قرار می‌دهند.
وی افزود: هم‌چنین بخش ویژه‌ای برای استارتاپ‌های سلامت در نظر گرفته شده است که در آن استارتاپ‎‌ها محصولات خود را برای سرمایه‌گذاران ارائه خواهند داد تا با جذب سرمایه‌ی ایشان، فرایند توسعه و رشد استارتاپ‌ها با شتاب بیش‌تری انجام پذیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، به منظور بالا بردن سطح رضایت مشتریان و هواداران پر شمار تیم های فوتبال و در جهت برقراری ارتباط هرچه بهتر تماشاگران و خبرنگاران حاضر، در آستانه‌ی برگزاری مسابقه بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس، اپراتور اول با نصب و راه‌اندازی ۴ سایت جدید ظرفیت شبکه‌ی خود در ورزشگاه صدهزار نفری آزادی را ۳ برابر افزایش داد. همچنین سرویس وای ‌فای همراه اول با نام تجاری «وای‌فای اول» در جایگاه ویژه راه‌اندازی شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر

با گذشت حدود ۵۰ روز از اجرایی شدن بسته‌ی جدید ارزی و فعالیت بازار ثانویه ارزی، بیش از دو میلیارد و ۳۸۷ میلیون یورو ارز از سوی صادرکنندگان در سامانه‌ی نیما فروش رفته و واردکنندگان حدود یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون یورو خریداری کرده‌اند. متوسط نرخ برای این معاملات بین ۹۵۰۰ تا بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.
به گزارش ایسنا، از ۱۶ مرداد ماه سال جاری بسته‌ی جدید ارزی دولت در دستور کار قرار گرفت که در راستای اصلاح سیاست اولی بود که از فروردین ماه به مرحله‌ی اجرا در آمد. بر این اساس قرار شد تا تمامی ارز ناشی از صادرات غیرنفتی وارد سامانه‌ی نیما و البته بازار ثانویه شده و در آن تمامی واردکنندگان مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز ارزی خود را تامین کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر

مدیرعامل مخابرات ایران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در آینده فیبر نوری را به منازل بیاوریم، گفت: تعرفه‌هایمان را باید مناسب کنیم، البته در همکاری جدی با شهرداری‌ها کارهای خوبی انجام شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر

محققان یکی از شرکت‌های فعال، ربات‌های صنعتی را با بهره‌گیری از اینترنت چیزها طراحی کردند که با استفاده از "ابر ایرانی" داده‌های آن در داخل کشور ذخیره‌سازی می‌شوند و این در حالی است که به گفته‌ی آنها به دلیل هزینه‌بر بودن، صاحبان صنایع تمایلی به بهره‌برداری از این نوع ربات‌ها در خط تولید ندارند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲ مهر

به گزارش ایبِنا، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، ‌ اظهار داشت: جلسه‌ی امروز با حضور اعضا و با دستور ادامه‌ی بررسی قانون بانکداری اسلامی برگزار شد و در این جلسه چند ماده دیگر هم از قانون بانکداری اسلامی به تصویب رسید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲ مهر

مدیرعامل شرکت بیمه‌ی سامان با تأکید بر تغییر در فرآیندهای سنتی و حرکت به سمت فناوری مدرن، خواستار توسعه‌ی همکاری استارتاپ‌ها در حوزه‌ی کسب‌وکار و مدیریت در توسعه‌ی کانال‌های فروش بیمه‌ای سامان شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان، احمدرضا ضرابیه، در نشست شورای مدیران این شرکت درباره‌ی توسعه‌ی فرآیندها در فضای دیجیتال از جمله در حوزه‌ی پرداخت خسارت‌های بیمه‌های درمان و بیمه‌های اتومبیل به نکات مهمی اشاره و بر لزوم تمرکز مدیران به همکاری با اینشورتک‌ها Insurtech تأکید کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲ مهر

به گزارش مهر به نقل از رگولاتوری، نسترن محسنی در تشریح راهکارهای رگولاتوری برای بهبود وضعیت حوزه‌ی ارتباطات ثابت گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتوری حوزه‌ی ICT درباره‌ی این موضوع، چند اقدام همزمان را از طریق چند مسیر در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: در وهله‌ی اول برای ادامه‌ی حرکت توانمند شرکت‌های فعال و خواهان ادامه‌ی فعالیت در عرصه‌ی شبکه و متعهد به ایجاد زیرساخت‌ها و شبکه‌سازی، سیاست‌های مشوقانه‌ای را تدوین کرده که از طریق ارائه‌ی پیشنهاد به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به نوعی یارانه‌دهی غیرمستقیم را در نظر قرار داده است.

ادامه مطلب