محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ اسفند

به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از بازسازی شبکه‌ی اینترنت داخلی (IP) تا نیمه‌ی نخست سال آینده خبر داد.
صادق عباسی شاهکوه با اعلام اینکه شبکه‌ی IP تا نیمه‌ی نخست سال آینده بازسازی می‌شود، گفت: شبکه‌ی زیرساخت، هسته‌ی اصلی شبکه‌ی ملی اطلاعات است و به همین دلیل برای افزایش کیفیت و پایداری شبکه‌ باید ایستگاه‌های ارتباطی ما از استاندارد بالایی برخوردار باشند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ اسفند

دانشکده‌ی پست و مخابرات با ستاد کل نیروهای مسلح برای فراهم کردن مهارت آموزی سربازان، تفاهم همکاری امضا کرد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، وحید یزدانیان در سومین پیش‌نشست تخصصی مهارت آموزی کارکنان وظیفه (سربازان)، به همکاری مشترک دانشکده‌‌ی پست و مخابرات با ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: طی تفاهم‌نامه‌ی صورت گرفته، مقرر شد که امکان مهارت آموزی برای سربازان فراهم شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ اسفند

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات با بیان اینکه متروی تهران روزانه جمعیت زیادی را جابه‌جا می‌کند، گفت: یک اپراتور آنتن‌دهی دارد ولی اپراتور دیگر آنتن‌دهی خوبی ندارد و مردم محروم‌ می‌شوند.
محمدجواد آذری جهرمی در همایش تهران هوشمند که صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: حرکت به سمت شهر هوشمند و هوشمندسازی شهر در سراسر کشور به گفتمان‌سازی نیاز دارد و این همایش‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند بر گفتمان‌سازی و آشنایی دست‌اندرکاران این عرصه با اهمیت شهر هوشمند موثر باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ اسفند

به مناسبت چهل و هفتمین سالگرد تأسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعدادی از پروژه‌ها و آزمایشگاه‌های پژوهشگاه با حضور آقای مهندس جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، امروز 12 اسفند ماه، مهندس آذري جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه معاونین‌شان به منظور رونمايی تعدادی از دستاوردهای پژوهشگاه در محل اين پژوهشگاه حضور پیدا کردند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ اسفند

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد: امسال شرکت‌های ایرانی در صنعت فضایی کشور حدود 500 میلیارد تومان درآمد کسب کردند که حدود 90 درصد آن مربوط به مخابرات ماهواره‌ای، 5 درصد حوزه‌ی ناوبری و 5 درصد حوزه‌ی سنجش از دور بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ اسفند

به گزارش مهر، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت: تسهیلات وزارت ارتباطات باید از طریق بخش خصوصی مدیریت شود و وزارت ارتباطات نیز مشارکت‌هایی را به همین منظور شروع کرده است.
به گزارش کمیسیون ICT اتاق بازرگانی، خسرو سلجوقی در مورد ارائه‌ی تسهیلات دولتی از سوی وزارت ارتباطات به بنگاه‌های تجاری اظهار داشت: مدیریت بودجه‌ی اعلام شده‌ی وزارت ارتباطات برای ارائه‌ی تسهیلات باید توسط بخش خصوصی انجام شود و ما نیز یک سری مشارکت را شروع کرده‌ایم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ اسفند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تازه‌ترین توئیت خود اعلام کرد: با وجود اینکه حدود ۴ درصد از توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای موبایل محور ایران مشغول توسعه‌ی بازی‌ها هستند اما ۳۰ درصد از درآمد کل توسعه‌دهندگان را به خود اختصاص داده‌اند‌.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۳ اسفند

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات اعلام کرد در همه‌ی کشورهای دنیا فیلترینگ وجود دارد و بایستی توجه داشت که فضای مجازی عین فضای حقیقی است و هتک حیثیت همان‌طور که در فضای واقعی پسندیده نیست در فضای مجازی نیز نیازمند برخورد قانونی است.

ادامه مطلب