محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند

وزیر ارتباطات از شناسایی ده‌ها سایت توزیع بانک اطلاعاتی مشاغل و اصناف خبر داد و گفت: لیست این سایت‌ها برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.
به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرم خود با انتشار عکسی از سایت‌هایی که نسبت به فروش بانک شماره‌ی موبایل مشاغل و اصناف اقدام می‌کنند نوشت: تبلیغات هوشمند در دنیا مرسوم است. همچنین در استانداردهای این نوع تبلیغات روال‌های مشخصی که مرز حریم خصوصی و تبلیغات هوشمند را نیز مشخص می‌کند تعریف شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند

رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی از وقوع نخستین تخلف در طرح رجیستری گوشی موبایل خبر داد و گفت: با توجه به مشخص بودن مشخصات هر گوشی در شبکه‌ی اپراتوری، گوشی‌های غیرمجاز به سرعت شناسایی می‌شوند.
مهدی محبی رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی،‌ ارتباطی و لوازم جانبی در گفتگو با فارس از بروز نخستین تخلف در طرح رجیستری گوشی تلفن همراه خبر داد و اظهار داشت: این تخلف در بخش سامانه‌ی ثبت گوشی‌های مسافری تلفن همراه در گمرک رخ داده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند

معاون وزیر ارتباطات گفت: اپراتورها باید از منابع یکدیگر به صورت اشتراکی استفاده کنند و معنی ندارد تا در یک فضای چند متری سه دکل ارتباطی ETS وجود داشته باشد چراکه این سه دکل می‌تواند در قالب یک دکل نصب و استفاده شود.
حسین فلاح جوشقانی در پنل «زیرساخت‌های شهر هوشمند و فرصت‌های همکاری استراتژیک» در همایش شهر هوشمند تهران گفت: پوشش ارتباطی در مترو مناسب نیست، این در حالی است که پوشش ارتباطی در مترو اقتصادی است چراکه جمعیت زیادی در مترو به طور روزانه جابه‌جا می‌شوند و ضروری است تا ارتباطات مناسب در مترو وجود داشته باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند

به گزارش مهر، رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: به‌رغم ایجاد ظرفیت بالا برای آنتن‌دهی موبایل در مترو، به‌ دلیل نبود تعامل تاثیرگذار با نهادهای حوزه‌ی شهری، این مکان از پوشش کیفی مناسب برخوردار نیست. حسین فلاح جوشقانی با اشاره به تجربه‌ی تعامل با نهادهای شهرداری و شرکت ارتباطات مشترک شهر برای استفاده از زیرساخت‌های شهری در حوزه‌ی ICT افزود: به‌رغم ظرفیت ارتباطی بالایی که در مکان‌های عمومی مانند مترو وجود دارد و اپراتورها اشتیاق به سرویس‌دهی دارند، متاسفانه نداشتن تعامل خوب و تاثیرگذار با نهادهای حوزه‌ی شهری باعث شده در این مکان‌ها کیفیت پوشش مناسبی وجود نداشته باشد که باید این مشکل را رفع کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در سال جاری رشد کسب‌وکارهای حوزه‌ی فاوا قابل توجه بوده است، اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه‌ی اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کریدور فاوا است که این پروژه در حال اجرا است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ اسفند

به گزارش مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آسیاتک، با هدف رقابتی کردن هرچه بیشتر بازار و تسهیل در ارائه‌ی خدمات ارتباطات ثابت و ایجاد فرصت‌های برابر و حداکثری از منابع و امکانات موجود، تفاهم‌نامه‌ای کم‌نظیر میان شرکت‌های مخابرات ایران و آسیاتک منعقد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ اسفند

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، پیشنهاد استفاده از شیوه‌های دیجیتال دریافت صورت‌حساب‌های مشترکان با هدف حفاظت از محیط‌ زیست و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی که ایرانسل همواره به آن پایبند بوده ارائه شده است، از این رو ایرانسل پیشنهاد کرده است که مشترکان خطوط دائمی با پیوستن به کمپین عدم استفاده از صورت‎‌حساب‌های کاغذی از راهکارهای متنوع و نوین دیجیتال بهره بگیرند و از این طریق سهمی در جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان داشته باشند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ اسفند

به گزارش مهر، مطابق با آماری که از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی دولت منتشر شد، با اجرای طرح رجیستری گوشی‌های موبایل، واردات رسمی این کالا به کشور ۹۳ درصد رشد داشته و ورود رسمی آیفون ۶۰۰ درصد افزایش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، طرح رجیستری به عنوان مهم‌ترین طرح مبارزه با گوشی‌های قاچاق از مهرماه امسال در حال اجرا است. بررسی‌ها نشان می‌دهد با اجرای این طرح واردات رسمی تلفن همراه افزایش چشمگیری داشته و بر اساس آمار گمرک واردات رسمی گوشی تلفن همراه به کشور در ۱۱ ماهه‌ی امسال ۹۳ درصد رشد داشته است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد درآمدهای گمرک از محل واردات قانونی گوشی تلفن همراه در ۹ ماهه امسال ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

ادامه مطلب