محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه‌ی شخصی اینستاگرم خود از افتتاح مرکز تسهیل‌گری و توسعه‌ی کسب‌وکارهای نوپا در استان سیستان و بلوچستان روز گذشته و همزمان با سفر استانی رئیس جمهور به این استان خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ آذر

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با تشریح سازوکار انتخاب رئیس کشوری این سازمان توسط رئیس جمهور از برگزاری انتخابات این سازمان در 23 آذر ماه سال جاری خبر داد.
اصغر رضانژاد در گفت‌وگو با ایسنا، زمان نهایی انتخابات هیات‌مدیره‌ی استان‌های کشور را اعلام کرد و گفت: 23 آذرماه زمان نهایی برگزاری انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در استان‌ها خواهد بود که در آن هیات‌مدیره‌ی هر استان توسط فعالان این حوزه در شاخه‌های مختلف "شرکت‌ها"، "فروشگاه‌ها" و "اشخاص حقیقی" انتخاب خواهند شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ آذر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی زیر ساخت‌های فناوری و زیرساختی اجرای بانکداری دیجیتال خبر داد و گفت: اجرایی شدن این نوع بانکداری در انتظار سیاست‌گذاری بانک مرکزی است.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی درباره‌ی اجرای بانکداری دیجیتال و بدون شعبه اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیت فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای اجرای بانکداری دیجیتال را بر عهده دارد و تا جایی که در حیطه‌ی وظیفه‌ی این وزارتخانه است، تمامی شرایط مهیا شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ آذر

به گزارش مهر، مطابق با مصوبه‌ی جدید اینترنت، اپراتورهای اینترنت می‌توانند برای حجم مصرفی کاربران نسبت به میزان سرعتی که دریافت می‌کنند، سقف مصرف تعیین کنند که این مدل با عنوان مصرف منصفانه شناخته می‌شود.
در مدل جدید فروش اینترنت، اگر مصرف کاربر از سقف مد نظر اپراتور بالاتر رود سرعت دسترسی کاربر به اینترنت با ۱۲۸ کیلوبیت کاهش می‌یابد و یا اینکه کاربر می‌تواند گیگ اضافه خریداری کند.
در این زمینه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه‌ی اینستاگرم خود از بازنگری در این تصمیم خبر داد و گفت: بنا شد که میزان سرعت مشترکان پس از رسیدن به سقف مصرف منصفانه برای همه‌ی سرویس‌ها یکسان نباشد و سقف سرعت‌های جدید در هفته‌ی جاری مجددا به کمیسیون تنظیم مقررات برای تصویب پیشنهاد شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ آذر

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با مهر، جزئیات مصوبه‌ی ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت غیرحجمی و توقف فروش اینترنت حجمی را تشریح کرد.
وی با بیان اینکه این مدل تعرفه‌گذاری بر مبنای مطالعات تطبیقی در کشورهای مختلف و بر مبنای سرعت اینترنت روی مصرف‌ مشترکان در نظر گرفته شده است، گفت: در این مدل تعرفه‌ای مشترک می‌تواند بر مبنای سرعتی که انتخاب می‌کند و نیز آستانه‌ی مصرفی که اپراتور برای حجم اینترنت پیشنهاد می‌دهد از سرویس استفاده کند و در صورت اتمام حجم سرعت مشترک به پایین‌ترین حد ممکن می‌رسد. از سوی دیگر می‌تواند در صورتی که حجم مصرف منصفانه به پایان رسید گیگ اضافه بخرد که در این مصوبه به ازای هر گیگ دو هزار تومان در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ آذر

محسن بهرامی در گفتگو با مهر، با اشاره به الزامات برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور در حوزه‌ی فضا، اظهار داشت: در جهت در اختیار قرار دادن توانمندی‌های فناوری فضایی در کشور، راه‌اندازی ۱۵ سامانه‌ی مرتبط با فضا، تا پایان برنامه‌ی ششم توسعه به سازمان فضایی ایران تکلیف شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

به گزارش مهر، محمود سفار با اشاره به نیاز بازار ایران به گوشی تلفن همراه و تاثیرات اجرایی شدن طرح رجیستری موبایل، اظهار داشت: از دو ماه پیش و پس از اعلام دولت مبنی بر اجرایی شدن طرح رجیستری، شرکت‌های واردکننده‌ی رسمی موبایل، میزان وارادات خود را تا ۸۹ درصد افزایش دادند تا توان پاسخگویی به نیاز بازار فراهم شود.
وی با بیان اینکه بازار ایران سالانه به ۱۲ میلیون گوشی تلفن‌همراه نیاز دارد، افزود: هم اکنون ۴۲ شرکت مجوز رسمی برای ورود قانونی گوشی موبایل از درگاه‌های گمرک را در اختیار دارند و شکی نیست که با اجرای طرح رجیستری به راحتی خواهند توانست نیاز بازار کشور را فراهم کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات چهارشنبه شب گفت: ایران در حوزه‌ی تلفن همراه، جزء 10 کشور نخست دنیا است اما در حوزه‌ی ثابت ما عقب ماندگی داریم و در رتبه‌ی 90 قرار داریم.
به گزارش ایرنا، از پایگاه اطلاع رسانی دولت جهرمی اظهار کرد: در تمام کشورهای جهان برای مصارف خانگی یک حد مصرف منصفانه داریم که وقتی از این مصرف عبور کنید سرویس در حداقل سرعت قرار می‌گیرید و بر خلاف مدل حجمی شبکه‌ی شما قطع نمی‌شود.

ادامه مطلب