محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ آذر

به گزارش مهر، فعالان حوزه‌ی فناوری اطلاعات مشکلات این صنف را در جلسه‌ی صبحانه‌ی کاری وزیر ارتباطات در اتاق بازرگانی مطرح کردند.
موضوع نبود قانون مالکیت معنوی در این حوزه، الزام برای دریافت مجوزهای متعدد برای کسب و کارها، نبود معافیت‌های مالیاتی و عدم حمایت از حضور شرکت‌های فناوری اطلاعات در مجامع بین‌الملل از سوی دولت، از جمله چالش‌های پیش روی این صنف است که در این جلسه برای دریافت راه حل به محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات عنوان شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ آذر

طبق تصمیم دولت، وزارت ارتباطات موظف شده که به منظور اتصال یکپارچه‌ی دستگاه‌های دولتی به شبکه‌ی دولت و پایش امنیت آن و انطباق شرایط فنی آن با سند تبیین الزامات شبکه‌ی ملی اطلاعات برای صدور مجوز لازم برای کارور (اپراتور) شبکه‌ی دولت الکترونیکی از طریق کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام و دستورالعمل‌های لازم به این امور را تهیه و ابلاغ کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ آذر

معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران با اعلام اجرایی شدن مصوبه‌ی عمده‌فروشی بیت‌استریم توسط مخابرات گفت: با این اقدام بخش‌هایی از شبکه‌ی دسترسی بین بازیگران حوزه‌ی اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود.
داود زارعیان، معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران درباره‌ی جزئیات خبر وعده‌ی مدیرعامل مخابرات برای رفع انحصار ارائه‌ی اینترنت روی خطوط PCM و ONU (فیبر نوری) اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای مصوبه‌ی ۲۶۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره‌ی خدمات عمده‌فروشی بیت استریم انجام شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ آذر

مدیرعامل آسیاتک در پاسخ به سوال یکی از کانال‌های مجازی، درباره‌ی عدم عرضه‌ی اولیه‌ی این شرکت در بورس از دلایل آن می‌گوید: “اعتراض و درخواست‌ها در بازار سرمایه به شرکت بورس به دلیل تعدد و نزدیک به هم بودن عرضه‌ها، طی شدن زمان و گذر از ماه مهر (نیاز به ارائه‌ی گزارش ۶ ماهه‌ی حسابرسی شده طبق الزامات) و همچنین مطرح شدن ایده‌ی ادغام شرکت‌های حوزه‌ی ICT و پیرو آن نیاز به آگاه شدن صحیح و دقیق نهاد نظارتی برای ارائه تاییده بوده است.”

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ آذر

نخستین شرکت‌های اینترنتی امروز تعرفه‌های جدید اینترنت را با تعیین سقف مصرف منصفانه اعلام کردند که در آن، سرعت با تعرفه‌ی مشخص در نظر گرفته شده و حجم هر سرویس قرار است در بازار رقابتی توسط شرکت‌های اینترنتی اعلام شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: فاز دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه از ۱۴ آذرماه آغاز می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حسین فلاح جوشقانی گفت: با تصمیم کمیته‌ی راهبری طرح ثبت گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت در فاز دوم طرح، تمامی مدل‌های گوشی و تبلت اپل (آیفون و آی‌پد) تحت پوشش طرح رجیستری قرار می‌گیرند و در هفته‌های پس از آن به تدریج سایر مدل‌های گوشی و تبلت نیز شامل این طرح می‌شوند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند