محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به سرمایه‌گذاری 3.5 تریلیون دلاری دنیا در حوزه‌ی آی‌تی گفت: در دنیا نسبت IT به CT در حدود 60 به 40 است در حالی که این رقم در ایران به صورت 80 درصد CT و 20 درصد IT است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به سکوت مقررات، مخابرات موظف به ثبت و اعلام شماره‌ تلفن‌های ثابت واگذار شده توسط بخش خصوصی در 118 نیست اما مخابرات آمادگی دارد با دریافت هزینه، به این شماره‌ها نیز پاسخگویی کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات، فناوری گفت: هم اکنون شرکت‌های آمازون و گوگل توانسته‌اند سرمایه‌بزرگی از حکمرانی داده ها کسب کنند.
به گزارش ایلنا، وحید احمدی دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات، فناوری در پنجمین همایش مدیران فناوری اطلاعات کشور گفت: در نظام غیر اطلاعات، پشتوانه‌ی داده جایگاه بالایی داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است. در نگاه سنتی نسبت به داده‌ها مانند دیگر ثروت‌ها و فراورده‌ها به آن‌ها توجه خاصی نداشتیم در حالی که این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

بر اساس ضوابط و قوانین، ثبت دامنه با نام‌های ایران، اسامی استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرها و کد آنها ممنوع است.
به گزارش ایسنا، در صورتی که دامنه‌ای که در حال ثبت آن هستید مشابه یا مربوط به مؤسسه یا شرکت خاصی بوده و یا به دلیل نقص حقوق ثبتی آنها مغایرت با قوانین جمهوری اسلامی داشته باشد، پس از ثبت دامنه توسط شما، وضعیت دامنه (Status) به حالت In Progress در آمده و ایمیلی با مضمون زیر برای شما ارسال می‌شود:
ثبت این دامنه ممکن است مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران و ناقض حقوق ثبتی دیگران باشد. لازم است در این رابطه به مواد ۶۶ و ۷۶ قانون تجارت الکترونیک که در شماره‌ی ۱۷۱۶۷ روزنامه‌ی رسمی جمهوری اسلامی ایران، مورخ۱۳۸۲/۱۱/۱۱، به چاپ رسیده است توجه داشته و نیز از مقررات حل اختلاف ثبت دامنه مندرج در وبگاهwww.nic.ir آگاه باشید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر خود نوشت: مدیرعامل مخابرات ایران امروز خبر رفع انحصار فروش اینترنت برای خطوط PCM و ONU و اجرای بخشی از مصوبه‌ی ۲۵۳ کمیسیون تنظیم مقررات را اعلام کرد. در سابق مشترکین این خطوط تنها قابلیت دریافت سرویس از مخابرات ایران را داشتند و اکنون امکان ارائه‌ی سرویس برای سایر شرکت‌ها نیز فراهم شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

همراه اول از ارسال ۱۳۰۰ کانکس و اختصاص ۵۰ میلیارد ریال جهت ساخت و بازسازی مدارس مناطق زلزله زده خبر داد.
به گزارش اداره‌ی کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در راستای مسئولیت اجتماعی اپراتور اول، با پیشنهاد مدیرعامل و تصویب هیأت مدیره، تعداد ۱۳۰۰ کانکس که پیش از این در طرح‌های توسعه‌ای استفاده شده و قرار بود دوباره در طرح‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد به دلیل سردی هوا و اولویت نیاز زلزله‌زدگان به آن‌ها، در مناطق مذکور جهت اسکان موقت در حال توزیع است. همچنین بر اساس مصوبه‌ی مذکور، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال جهت ساخت و بازسازی مدارس مناطق زلزله زده اختصاص یافت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

به گزارش فناوران، نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه دولت نزدیک به یک‌ونیم میلیارد دلار برای توسعه‌ی اشتغال در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت بودجه اختصاص داده است گفت:
این منابع با کمک‌های بانک‌ها بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان می‌شود. صنعت بازی‌سازی به راحتی می‌تواند با توزیع شبکه‌ی تولید خود از این اعتبارات استفاده کند. امکانات فنی اعم از زیرساخت‌ها و مراکز داده نیز در شهرهای کوچک فراهم است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

به گزارش مهر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیرو تکالیف تعریف شده در حوزه‌ی الزامات امنیتی شبکه‌ی ملی اطلاعات، توصیه‌های ارتقاء امنیت برای توزیع‌کنندگان برنامه‌های سامانه‌های هوشمند را تهیه و منتشر کرد.
سید هادی سجادی، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات دراین باره گفت: طبق الزامات شبکه‌ی ملی اطلاعات و همچنین با توجه به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تسریع در تحقق این الزامات، باید توصیه‌های امنیتی برای کسب‌وکارهای گوناگون فعال در فضای مجازی در جهت جلوگیری از بروز آسیب‌های احتمالی برای بهره‌برداران خدمات، تدوین و عملیاتی شود.

ادامه مطلب