محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۶ مهر

پنج تفاهم‌نامه کاربردهای 5G در ایران صبح امروز در مراسم رونمایی از کاربردهای 5G در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات، روسای دانشگاه ها و مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه امضا شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۶ مهر

وزیر ارتباطات با تاکید بر برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای ایران هوشمند، گفت: یکی از موضوعات کلیدی ایران هوشمند، راه‌اندازی خدمات نسل پنج است. اگرچه برای ورود نسل سه و چهار ارتباطی به کشور، ۱۲ سال مقاومت شد و فرصت طلایی برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با تکنولوژی از دست رفت، اما نیاز و پیشرفت کشور به این فناوری‌ها وابسته بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۶ مهر

به گزارش پیوست، حدود سه روز به پایان مهلت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ۵ کسب‌وکار فعال در حوزه تجارت الکترونیکی برای حذف کالاهای قاچاق از روی پلتفرم‌هایشان باقیمانده است. چهارشنبه هفته گذشته ستاد به این کسب‌وکارها فرصت یک هفته‌ای داده بود تا کالاهای قاچاق خود را از روی سایت حذف و امکان شناسایی کالای قاچاق را روی پلتفرم‌های خود فراهم کنند در غیر این‌صورت این سایت‌ها فیلتر خواهند شد. در نگاه اول به نظر می‌رسد این کسب‌وکارها چنین سیستمی را راه‌اندازی نکرده‌اند یا سیستمشان مورد تایید ستاده نبوده؛ اما آنها اعلام کردند که پیشتر هم سیستم ثبت آگهی و فروش اجناس با شناسه کالای معتبر را راه‌اندازی کرده بودند و کالاهای قاچاق را هم از روی سایتشان حذف کرده‌اند و تنها در این دوره زمانی باید مشکلات فنی و چند مورد جزئی برای بهبود سیستم را رفع کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۶ مهر

مدیرعامل شرکت ایرانسل در مراسم رونمایی از کاربست های 5G در ایران، با اشاره به توسعه فناوری 5G در ایران اظهار کرد که باید از الان به فکر نسل ششم اینترنت سیار هم بود و دانشگاه‌های ایران بهترین فرصت را دارند تا نیم نگاهی به این تکنولوژی که در سرتاسر دنیا جریان دارد، بیندازند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۵ مهر

وزیر ارتباطات از ارائه اینترنت هدیه ۱۲۰ گیگابایتی به اساتید دانشگاههای کل کشور خبر داد.
محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: در شرایط کرونا و برای حمایت از آموزش مجازی کارآمد ، هدیه ناقابلی برای اساتید دانشگاههای کل کشور آماده کرده‌ایم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۵ مهر

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اعلام کرد: دفاتر پیشخوان هنگام ارایه خدمات حق نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریان را ندارند. در صورت مشاهده، این اقدام تخلف محسوب شده و با دفتر متخلف براساس مصوبه "اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی" برخورد می‌شود.

ادامه مطلب