محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر

به گزارش پیوست، نمایندگان مجلس یازدهم در طرحی جدید سعی دارند با تغییراتی در وظیفه وزارت ارشاد، ارائه مجوز به شبکه نمایش خانگی را به صدا و سیما محول کنند. بخش قابل توجه‌ای از نمایش خانگی توسط پلتفرم‌های آنلاین یا VODها پوشش داده می‌شود. تهیه و تدوین چنین طرحی در حالی مطرح می‌شود که سال گذشته و پس از بخش‌نامه قوه‌قضائیه به مراجع قضایی کشور به صورت رسمی ساماندهی و ارائه مجوز فعالیت تولیدکنندگان محتوای صوت و تصویر بر بستر اینترنت به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) زیرنظر صداو سیما سپرده شده بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر

به گزارش ایرنا، گزارش یک «نقشه و مسیریاب بومی»، نشان می‌دهد، مسافرت‌های تابستان امسال نسبت به سال گذشته با کاهش ۴۴ درصدی رو به رو شد.
تحلیل رفتار کاربران نقشه و مسیریاب بومی نشان، حاکی از این است که سفرهای نوروز ۹۹ از نوروز ۹۸ حدود ۷۰ درصد کمتر بوده‌اند، تحلیل جدید این مسیریاب حکایت از آن دارد که در کل تابستان ۹۹ در مقایسه با تابستان ۹۸، سفرها ۴۴ درصد کمتر شده‌اند.
همین موضوع به معنای آن است که در ابتدای شیوع کرونا و نوروز، سفرها به شدت کاهش داشته‌اند، اما به مرور و در تابستان، سفرهای بین شهری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۷ مهر

به گزارش پیوست، سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده است. این روزها بحث نبود زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم برای برپایی کلاس‌های آنلاین به خصوص در مناطق روستایی و عشایری بسیار داغ است و سازمان‌ها و نهادهای بسیاری برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند دست به کار شدند. حتی مجلس یازدهم هم در حال تهیه طرح دو فوریتی برای «دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به تبلت و گوشی هوشمند جهت آموزش در فضای مجازی» است. در این مورد مرکز پژوهش‌های مجلس هم در گزارشی پیشنهاد داده تا برای تامین تبلت دانش‌آموزان، سازمان برنامه و بودجه در برخی ردیف‌های درآمدی-هزینه‌ای بودجه ۹۹ تغییراتی ایجاد کند تا بودجه خرید تبلت تامین شود. این مرکز همچنین در این گزارش تکالیفی را هم برای وزارت آموزش و پرورش و هم وزارت ارتباطات و صدا و سیما مشخص کرده است. این مرکز در بخش دیگری از گزارش خود پیشنهاد داده تا در هفته‌های آتی دولت یا مجلس با ارائه طرح یا لوایحی نسبت به تامین تبلت دانش‌آموزی اقدام کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۷ مهر

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب شرق از رفع ۸۶ مورد تداخل مرزی فرکانسی در نواحی آبی جنوب کشور در طول شش ماهه اول سال ۹۹ خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۷ مهر

مراسم انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه طراحی و ایجاد پایلوت حمل و نقل هوشمند شهری در جزیره کیش مبتنی بر شبکه های ارتباطات سلولی نسل جدید در چهارچوب شبکه ملی اطلاعات فردا در تهران برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۷ مهر

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین پیمایش کشوری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مورد الگوی مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران، بازیکنان ایرانی تا پایان سال ۱۳۹۸ به ۳۲ میلیون نفر افزایش پیدا کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۷ مهر

وزیر ارتباطات گفت: تا آخر اسفند امسال اینترنت نسل پنجم ارتباطات برای کاربران خانگی به صورت نقطه‌ای فعال خواهد شد.
«محمدجواد آذری جهرمی» در مراسم رونمایی از کاربردهای اینترنت نسل پنجم که صبح امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: تا پایان دولت تصمیم داریم سایت‌های فعلی را به اینترنت نسل پنجم مجهز کنیم و آن را به صورت نقطه‌ای برای اینترنت خانگی ارتقا بدهیم. مجوزهای مربوط به این کار در کمیسیون تنظیم مقررات صادر شده است. برای توسعه در این بخش نیاز به سرمایه گذاری دولت نیز است. تمام سعی‌مان این است که اینترنت نسل پنجم تا اسفندماه برای کاربران بخش خوبی از مناطق پر تراکم کشور قابل ارائه باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۶ مهر

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از راه‌اندازی و بهره‌برداری نخستین Node نسل پنجم تلفن همراه در شبکه همراه اول در دانشگاه های تهران، صنعتی شریف و علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد.

ادامه مطلب