محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۴ مهر

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای دو تفاهم‌نامه در حوزه‌های خدمات پزشکی و حمل و نقل در بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (5G) خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۴ مهر

سازمان فناوری اطلاعات ایران با هدف تمرکززدایی محتوا و توزیع بار ترافیکی شبکه ملی در داخل کشور، بازسازی و بهره برداری و انتقال مراکز داده در ۶ استان را به سرمایه‌گذار واگذار می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۴ مهر

موسسه فیچ طی گزارشی با اشاره به ضریب نفوذ ۱۰۷ درصدی تلفن همراه در ایران نوشت: تعداد مشترکان تلفن همراه ایران در پایان سال ۲۰۱۹ با رشد ۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۸۸.۷ میلیون نفر رسید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۴ مهر

پلاک؛ ارائه دهنده خدمات در محل، سرویس جدیدی به نام «پلاکزین» که ایستگاه سیار بنزین است را به سبد خدمات خود اضافه کرد. آنطور که علی رضایی آشتیانی، هم‌بنیان‌گذار و عضو هیات مدیره پلاک می‌گوید این سرویس در حال‌حاضر به صورت آزمایشی در برخی مناطق تهران در حال ارائه سرویس است و تا یک ماه دیگر فعالیت جدی آن شروع خواهد شد. این سرویس با توجه به جذب سرمایه سال گذشته پلاک از گروه صنعتی ماموت راه‌اندازی شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۴ مهر

بورس روزهای پرتلاطمی را می‌گذراند، روند نزولی ارزش سهام و منفی بودن شاخص‌ها از یک سو و تصمیم‌هایی که سیاستگذاران این حوزه برای کنترل این بازار اتخاذ می‌کنند از سوی دیگر، تصمیم‌گیری برای آینده این بازار را مشکل کرده است. روز گذشته (۲ مهر) واحد نظارت سازمان بورس اطلاعیه‌‌ای صادر کرد و معاملات الگوریتمی را با هدف ایجاد آرامش به بازار ممنوع کرد. بسیاری از کارشناسان و فعالان این بازار چنین اقدامی را نه تنها به نفع بازار نمی‌دانند؛ بلکه آن را موجب کوچک‌تر شدن بازار سهام عنوان می‌کنند. از سویی برخی دیگر نیز معتقدند که نهاد ناظر در شرایط فعلی چاره‌ای جز اتخاذ این تصمیم نداشته است؛ اما همچنان امیدوارند که هر چه زودتر از این تصمیمشان منصرف شوند. اگرچه در برخی در این میان چنین تصمیمی را راهکاری مناسب برای کنترل بازار در شرایط فعلی و با توجه به سیستم‌های زیرساختی بورس می‌دانند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۴ مهر

مدیرعامل شرکت ملی پست، گفت: شیوه کسب و کار پست همسو با تغییر نیاز جامعه بایستی تغییر کند و بسته و امانت جایگزین پست نامه شده و زیر ساخت‌ها توسعه یابد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۳ مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دستوری برای توزیع سیم کارت رایگان در بین دانش آموزان صادر نشده است، گفت: جمع بندی نهایی وزارت ارتباطات وآموزش و پروری ارائه بسته سه ماهه رایگان به معلمان، اتصال ۶۸ هزار مدرسه به اینترنت و ارائه بسته اختصاصی شاد بود که همه اینها انجام شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۳ مهر

یکی از مشکلات کاربران تلفن‌های همراه که بار مالی زیادی به آنها تحمیل می‌کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته‌های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، از این رو امکان غیرفعال‌سازی مصرف اینترنت با تعرفه آزاد فراهم شده و محاسبه اینترنت با نرخ آزاد بدون اطلاع مشترک نیز خلاف قانون است.

ادامه مطلب